    From: "Alex Sharon" <a...@s...ca>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <yPeup.11839$uh5.9327@newsfe02.iad> <ipj8di$f35$1@inews.gazeta.pl>
    <GdJvp.46169$J36.37437@newsfe08.iad> <ipondu$khk$1@inews.gazeta.pl>
    <iponv4$m7j$1@inews.gazeta.pl> <Idywp.19307$uh5.10998@newsfe02.iad>
    <3...@3...googlegroups.com>
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Thu, 5 May 2011 09:39:15 -0600

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    news:34c226e8-ea4d-4a4b-a701-56c818f7d6c5@35g2000prp
    .googlegroups.com...
    On May 5, 3:10 pm, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:

    > Dotyczy to rowniez badan hydrostatycznych, gdzie Re nie jest osiagalna

    Skoro juz sie tej SecVIII-1 trzymamy, to tam nigdzie nie ma takiego
    warunku. Projektuje sie na 90% granicy plastycznosci materialu przy
    cisnieniu obliczeniowym, a hydrostatycznie bada na 130% cisnienia
    obliczeniowego. Plus czynnik temperaturowy! I nigdzie nie jest
    zakazane przekroczenie granicy plastycznosci podczas proby
    hydrostatycznej. Przypominam ze 0.9*1.3=1.17. Ja wiem, rzeczywista
    granica plastycznosci dla faktycznych materialow jest wyzsza niz w
    amerykanskich normach, ale przeciez wcale nie musi. Nie znam tak
    dobrze 13445, ale wydaje mi sie ze takiej schizofrenii u nas nie ma...
    Konrad

    ---

    Doskonale wiesz, ze ASME Code (s) reprezentuje minimim wymagan.
    Code nie rozroznia pomiedzy baniaczkiem tloczni a 16 calowym reaktorem,
    jezeli obydwa podchodz po definicje ASME VIII/!
    Widziles kiedys firme ze Stanow czy Kanady, ktora zamawia zbiornik
    zaprojektowany scisle wg ASME bez dodatkowych wymagan klienta?
    Ponoc twoja firrma dostarcza urzdzenia do Kanady. Jestescie oprocz ASME
    spotkac dodtkowe wymagania kanadyskiego federalnego standardu CSA B51, oraz
    wymagan prwnych rzadu prowincji.
    Dodatkowo, wszystkie wymagania techniczne specyfikacji klienta. Zacznij wiec
    je czytac, kiedy nadarzy sie okazja.

    Co do szizofrenii, nie szlifowlabym zbytnio tym terminem, Client is always
    right, you know :-)