    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Thu, 5 May 2011 09:25:37 -0700 (PDT)
    <yPeup.11839$uh5.9327@newsfe02.iad> <ipj8di$f35$1@inews.gazeta.pl>
    <GdJvp.46169$J36.37437@newsfe08.iad> <ipondu$khk$1@inews.gazeta.pl>
    <iponv4$m7j$1@inews.gazeta.pl> <Idywp.19307$uh5.10998@newsfe02.iad>
    <3...@3...googlegroups.com>
    <Bwzwp.48950$sS4.8539@newsfe11.iad>

    On May 5, 4:39 pm, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:

    > Doskonale wiesz, ze ASME Code (s) reprezentuje minimim wymagan.

    Brak wymagan= kiepskie przepisy. Rownie dobrze moge zaprojektowac
    urzadzenie cisnieniowe bez zadnych przepisow i tez bedzie dobre, po co
    mi przepisy ktore nie maja wymagan? Gorzej jak przecietna amerykanska
    firma zamawia cos w Indiach. Ani zamowic porzadnie nie potrafi, ani
    potem sprawdzic co jest spieprzone. Juz widzialem takie kwiatki:
    wytworca w jakiejs hinduskiej wiosce pierwszy raz w zyciu robi cos na
    SecVIII-1, nikt w firmie nie zna tych przepisow, zaluja kasy na
    fachowca spoza firmy, narysuja cos na pale, wysla klientowi do
    zatwierdzenia, tam nikt nie ma czasu sprawdzic, sekretarka odpisze ze
    nikt w firmie nie mial uwag, potem jakis inspektor z ksiezyca
    przyjedzie, za lapowe zbiornik odbiera, chlopaki pakuja w kontener i
    plynie to na drugi koniec swiata. Cale szczescie ze ja tam nie
    mieszkam :-)

    > Code nie rozroznia pomiedzy baniaczkiem tloczni a 16 calowym reaktorem,
    > jezeli obydwa podchodz po definicje ASME VIII/!

    Co to jest "baniaczek tloczni"?

    > Widziles kiedys firme ze Stanow czy Kanady, ktora zamawia zbiornik
    > zaprojektowany scisle wg ASME bez dodatkowych wymagan klienta?

    Dodatkowe wymagania sa bardzo czesto sprzeczne albo nie na temat,
    demontrujac kompletny brak wiedzy u inzynierow ktorzy to zamowienie
    pisali.

    > Ponoc twoja firrma dostarcza urzdzenia do Kanady. Jestescie oprocz ASME
    > spotkac dodtkowe wymagania kanadyskiego federalnego standardu CSA B51, oraz
    > wymagan prwnych rzadu prowincji.
    > Dodatkowo, wszystkie wymagania techniczne specyfikacji klienta. Zacznij wiec
    > je czytac, kiedy nadarzy sie okazja.

    No, jak sie podpisuje pod przegladem kontraktu, to chyba czytam nie?
    Nieraz 5 kilo papieru dwustronnie zadrukowanego, zdarza sie ze
    cyrylica...

    > Co do szizofrenii, nie szlifowlabym zbytnio tym terminem, Client is always
    > right, you know :-)

    Alec, to jest najglupsze amerykanskie przyslowie. Z niego wzielo sie
    tyle katastrof, ze to jest temat na gruba ksiazke :-)
    Konrad