    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Statystyki autostradowe
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 15 Aug 2018 13:57:58 +0200

    Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:24:10 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Nie :-( tylko :-) - porównujesz największą gospodarkę EU do średniaka.
    > Niemcy budują autostrady od 80 lat a my od 20.

    Ale ja porownuje ostanie 20 lat.
    Im juz nie powinno byc tak duzo nowych potrzebnych, bo przeciez juz
    maja stare :-)

    > My dodatkowo budujemy eski, których nie ma w tych statystykach.

    To moze byc powod ... ale czy na pewno ich nie ma ?
    te 1639km to same autostrady ?

    > Jeździłeś 5-10 lat temu do Białegostoku czy Lublina? - jak się wtedy
    > jechało a jak teraz się jeździ/będzie jeździło za 2-3lata?

    Nie moje okolice, ale faktycznie - dobrych drog w kraju przybylo.
    Ale ciagle za malo :-)

    > Pamiętam doskonale S8 czy A2 na odcinku Wawa-Stryków. Ludzie zawsze znajdą
    > powody aby narzekać.

    Trudno nie narzekac, jak przez 200 km nie ma stacji ani toalety :-)

    > Powstają później - jak dla mnie to żaden problem, że nie ma ich w dniu
    > otwarcia nowej drogi.

    Tylko ze teraz powstaja niedlugo pozniej, a na A4 to wiele lat trwalo.

    > Brakuje mi tylko jednego: jak mam info na znaku, że
    > za 5km będzie stacja paliw to powinno być też info (jak jest w Niemczech,
    > Francji czy Hiszpanii), że następna stacja będzie za XXX km. Wtedy nie ma
    > najmniejszego problemu nawet przez 200km nic nie będzie. Człowiek wie, że
    > musi na najbliższej zatankować bo ma zasięg na tylko 150km.

    Ludzie zawsze znajda powod, aby narzekac :-P
    Jak ci sie paliwo konczy, to tankujesz, a jak nie lubisz sie
    zatrzymywac, to potem co chwila masz znak - stacja 5 km ... w bok :-)
    I na co tu narzekac :-P

    > W podrównaniu do Francuskich, Włoskich czy Hiszpańskich. W Niemczech też
    > mają być zmiany - nie pamiętam tylko od kiedy.

    Jeszcze sa czeskie, austryjackie, szwajcarskie ... i sa sredne
    zarobki, nawet te hiszpanskie.

    > A mimo to ruch na niej spory.
    > Może wcale nie jest taka droga? - jest przecież darmowa alternatywa w
    > postaci DK92.
    > Jak ktoś potrzebuje "na zachód" (na południe od Berlina) z Warszawy to ma
    > też całkowicie darmową i bardzo dobrej jakości trasę A2-A1-S8-A8-A4.
    > Ja odkąd otworzyli węzeł w Strykowie jeżdżę tylko tak.

    A2 za droga, czy Berlin i tak byl ci nie po drodze ? :-)

    > Potrafię docenić postęp i zmiany na plus bo doskonale pamiętam jak

    Ja tez doceniam postep ... ale czy on nie za maly ?

    No i czy jest sie co podniecac naszym 12-tym miejscem, bo wyprzedzamy
    Czechy, Irlandie, Cypr i Luksemburg ?

    Jestesmy krajem niewiele ustepujacym Hispanii, a na pewno
    przewyzszajacym Portugalie, Holandie czy Belgie.
    Tzn ludnosciowo i powierzchniowo, bo przeciez nie gospodarczo :-(

    Tak swoja droga - jak Hiszpania wyskoczyla na pierwsze miejsce ?
    Duzo w tym chyba zaslugi Franco, ale druga polowa to chyba jednak
    umiejetne dojenie UE :-)

    > jeździłem "starą dwójką" do granicy z Wawy - zajmowało to przy dobrych
    > wiatrach 8h jak nie było korka w Świecku.

    Ale ten korek to nie wina kiepskiej drogi.

    Ja tez pamietam jak sie polepszalo Wroclaw-Warszawa, Zakopane,
    Zgorzelec ... ale niestety do Poznania ciagle mam kiepsko, choc
    coraz lepiej :-)

    No i ... ile kosztuje km autostrady - jakies 40mln zl ?
    Akcyzy od paliw bylo ok 15mld rocznie, jakby tak 4 mld szly na
    autostrady, niby niewiele, 100 km rocznie ... ale przez 20 lat ...

    J.