  • Data: 2014-11-27 19:03:21
    Temat: Re: Sterowanie radiem w kierownicy
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MichaelData(R)"

    > Jeśli wybieramy radio lub CB (nie jednocześnie) i obu słuchamy z
    > głośników radiowych to potrzebny jeden kabelek dla tej funkcjonalności.

    Stawiaj może trzy znaczki "---" bo po Twoich dwóch "--" mój czytnik traktuje
    jako "delimiter" i wycina Twoją odpowiedź uniemożliwiając kowersację.
    ---
    Ok

    ---
    Ale, że co ? Mam CB i chcę by mi gadało w normalnych głośnikach w ten
    sposób, że wyciszało całkiem lub częściowo odtwarzaną muzykę czy zwykłe
    radio. Do tego chcę by pokrętło głośności regulowało ogólną głośność tak, że
    zgłaśniając muzykę zgłaśniam CB. Ogólnie nie jest to trudne technicznie, ale
    czy da się to zrobić gotowym sprzętem nadal nie wiem.
    ---
    Trochę się da ale to zależy od radia FM. Wiele odbiorników FM ma wejście na
    telefon...i funkcję głośnomówiącą i tym samym [mute] dla radia w momencie
    rozmowy. Wystarczy z tego skorzystać z drobnymi przeróbkami (przekaźnik z
    drobą
    elektroniką, jeśli automatycznie podłączony do sqelch radia CB)...CB radio
    nie
    posiada wyjścia "napięciowego/sygnałowego" więc w innym przypadku nalezy
    sobie
    zrobić "przełącznik" ręczny.
    Oczywiście korzystając z wyjścia "jack" na głośnik dla CB radia, nalezy
    zastosować jakiś kondensator (np.1uF)celem ograniczenia mocy podawanej na
    wejście
    aux radia FM. Kazdy "mądry" elektronik Ci to wykona.
    ---
    Czyli co konkretnie to zwykłe radio musi mieć by dało się do niego
    przyłączyć sygnał audio uaktywniany jakimś cyfrowym ? Masz takie coś ? Czemu
    nie masz ? Będziesz miał ? Mogę popracować nad tym bo mam ochotę na zmianę
    radia ale nie chcę koła odkrywać ani grzebać się samodzielnie w nie wiadomo
    jak skomplikowanym rozwiązaniu. Na razie chodzi mi o to jakie radio
    potrzebne a potem sobie CB znajdę albo dostosuję.