  • 21. Data: 2017-11-05 19:21:36
    Temat: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.11.2017 o 16:46, Janusz pisze:

    > Skoro idealnie to zrób tak.
    Idealnie by było pod względem technicznym, ale nie cenowym. Wiesz ile
    Siemens chce za WinnCC z jednostanowiskową licencją?

    > Z tego co widać pojęcie masz blade, zleć komuś zrobienie tego, tak wyjdzie
    > Cię to najtaniej.
    Jakbym miał pojęcie, to bym Was nie pytał. Ponieważ znam się słabo, więc
    robić mi to będzie elektronik, który akurat preferuje Siemensa.
    Pytam też w tym sensie, że jak nie Siemens, to może inna firma oferuje
    podobne rozwiazania gotowe, działające i nie zwalające z nóg cenami.
    Sam pomysł, aby komputer pracował z Windowsem bierze się stąd, że ani
    ja, ani osoby mające obsługiwać ten "wynalazek" nie znają innych OS poza
    tymi z Microsoftu. Poza tym komputer miałby też służyć innym celom, a
    nie tylko do sterownia procesem.
    Jacek

  • 22. Data: 2017-11-05 19:58:27
    Temat: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaka temperatura, jakie cisnienie, jaki czas? Czy mierzony czynnik brudny czy czysty?
    Jaka tolerancja? Jakie zaleznosci pomiedzy mierzonymi parametrami? Regulacja
    dwustanowa czy jakas inna? Czy musza byc wizualizowane chwilowe mierzone wartosci czy
    wystarczy skala na galce. Najprostszy i nie do pobicia sposob zadawania parametrow to
    galka zwana rowniez pokretlem.

  • 23. Data: 2017-11-05 22:22:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-05 o 19:21, Jacek pisze:

    > Idealnie by było pod względem technicznym, ale nie cenowym. Wiesz ile
    > Siemens chce za WinnCC z jednostanowiskową licencją?
    Nie i g.. mnie to interesuje, to Twój problem, poradzili Ci już że na
    malince lub podobnym sprzęcie można to zrobić i wystawić stronę www, a
    do niej już się zameldujesz dowolnym sprzętem nawet smartfonem.

    > Jakbym miał pojęcie, to bym Was nie pytał. Ponieważ znam się słabo, więc
    > robić mi to będzie elektronik, który akurat preferuje Siemensa.
    Zmienić elektronika? :)
    > Pytam też w tym sensie, że jak nie Siemens, to może inna firma oferuje
    > podobne rozwiazania gotowe, działające i nie zwalające z nóg cenami.
    Podali Ci już pomysły, pytanie czy Twój elektronik je ogarnia, bo może
    to taki bardziej elektryk który naumiał się tylko plc simensa.

> [...]
    > ja, ani osoby mające obsługiwać ten "wynalazek" nie znają innych OS poza
    > tymi z Microsoftu. Poza tym komputer miałby też służyć innym celom, a
    Przy sterowaniu przez www komputer możesz mieć dowolny byle odpalił
    przeglądarkę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2017-11-05 22:45:59
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2017-11-05 08:15, Marek wrote:
> [...]
    rt&source=lnms&tbm=isch&

    > Myślisz, że ma komputer z portem rs232?

    kupi se za dyche
    https://allegro.pl/kategoria/przejsciowki-szeregowe-
    rs-4746?order=m

  • 25. Data: 2017-11-05 22:47:37
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2017-11-05 19:21, Jacek wrote:

> [...]
    > ja, ani osoby mające obsługiwać ten "wynalazek" nie znają innych OS poza
    > tymi z Microsoftu. Poza tym komputer miałby też służyć innym celom, a

    a kto bedzie sterowal procesem, gdy komputer wyjebie sie na skryptach z
    onetu?

  • 26. Data: 2017-11-06 03:09:22
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.11.2017 o 19:21, Jacek pisze:

> [...]
    > Jakbym miał pojęcie, to bym Was nie pytał. Ponieważ znam się słabo, więc
    > robić mi to będzie elektronik, który akurat preferuje Siemensa.

    Jeśli się zna na Siemensie to powinien wiedzieć że w S7-1200 można
    wizualizację zrobić w sterowniku, a PC potrzebny jest tylko po to żeby
    się do niej dostać z przeglądarki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2017-11-06 08:10:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > ja, ani osoby mające obsługiwać ten "wynalazek" nie znają innych OS poza
    > tymi z Microsoftu. Poza tym komputer miałby też służyć innym celom, a

    popatrz na ten obrazek:
    https://forbot.pl/blog/wp-content/uploads/2013/12/Ar
    duino_LCD.jpg
    jest na nim "komputer" z wyświetlaczem. niema systemu operacyjnego, jest
    program w C+. Jeśli dane wejściowe i wyjściowe są nieskomplikowane, do
    wyświetlania wystarczy taki wyświetlacz, podający costam w procentach, a
    sterować możesz przyciskami lub potencjometrami - możesz to zrobić w
    prosty sposób, i jeśli jesteś techniczny to nawet sam. Jeśli jednak od
    wyników działania proceru zależy Twoja wypłata, albo jeszcze
    bezpieczeństwo ludzi - zleć to. Wszystkie tu opisane metody są dobre,
    ale ja wybrałbym taką która ze sobą niesie naj mniej możliwych do
    uszkodzenia składników. Więc robienie czegokolwiek na laptopie z
    windowsem, moze brzmi atrakcyjnie, ale wolałbym potencjometrem, nie myszką

    ToMasz

  • 28. Data: 2017-11-06 17:21:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 4 Nov 2017 22:10:09 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:

    Zobacz ofertę Advantecha:
    http://www.advantech.com/products/usb-modules/sub_1-
    2mlkno

    używałem tylko Digital I/O i to w obecnej wersji USB (jedna z linku
    powyżej), jak i starszej, w postaci karty PCI.

    Dają biblioteki do prawie wszystkiego, ja akurat korzystałem z Visual
    Basica, i tego NET Basica. Trywialne programowanie. Robiłem na tym
    zautomatyzowane testery elektryczne.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 29. Data: 2017-11-06 17:55:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Przeglądarka działająca w trybie graficznym utrudnieniem?! Przyznam, że
    > nie rozumiem. Specjalnie lynxa instalować i specjaliie pisać w serwerze
    > urządzenia strony lynx firiendly?

    Na początku wątku było, że ma to być sterowane np z laptopa. Czyli na
    tym powinien być jakiś serwer, a nie przeglądarka.

  • 30. Data: 2017-11-06 19:04:35
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz sterowania
    > elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.
    > Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy
    > automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza.

    Tak nieśmiało zasugeruję, LOGO! Nie krzyczę, to jest nazwa własna :)
    Nigdy z tym nie pracowałem ale opisy są zachęcające. Istnieją też klony
    tego wynalazku. Tu oryginał
    https://www.automatyka.siemens.pl/solutionandproduct
    s_ia/779.htm a tu
    przykładowe moduły w przykładowym sklepie
    https://www.tim.pl/wyszukiwanie/wyniki/?category=ALL
    &filters=1&manufacturer=manufacturer%7CSIEMENS&q=log
    o%21
    Wojtek