-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.M
ISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <pu0rvd$pb7$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<pu10tp$ug1$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<pu1mu1$kbp$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: Sterownik AVT3166
Date: Mon, 3 Dec 2018 04:59:57 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 69
Message-ID: <5c04aa73$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1543809651 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 501 82.143.187.50:60094
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3980
X-Received-Body-CRC: 1006544588
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:738606
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8f2f3767-7760-4c8a-b7a2-7f18156919bc@go
oglegroups.com...
>Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest.
>Akumulator samochodowy nie potrzebuje zadnych impulsow czy innych
>udziwnien.
Ale nie wiesz, czy nie pomaga.
Zobaczone kiedys w sieci: specjalnie dobrana czestotliwosc skutecznie
odsiarcza akumulator.
Naciaganie ? Byc moze ...
https://ieeexplore.ieee.org/document/8096328
https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfatio
n_and_how_to_prevent_it
komentarze sa ciekawe
>W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi latami dzialac.
>Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
>zlotych.
>Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera.
Jakis oszukany :-)
>Akumulator potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i
>prostownika. Z tym ze transformator ma dawac takie napiecie ze na
>podlaczonym akumulatorze napiecie nie wzrosnie ponad 14,5V chociaz
>bezpieczniej bedzie 14,2V.
A tak sie nie da, bo szczytowe w sinusoidzie jest wieksze.
Ale to akurat dobrze
https://batteryuniversity.com/learn/article/water_lo
ss_acid_stratification_and_surface_charge
>Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze
>starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i
>podlaczylem w prostowniku.
P.S. cytat z linku powyzej
The majority of desulfation product merchants make the claim that
batteries become sulfated with age. There is not a single battery
manufacturer who agrees with this - saying batteries wear out due to
positive plate corrosion and shedding.
I have personally tested ways of de-corroding and de-sulfating
batteries. I found both can be made to work.
There are many hundreds of battery manufacturers around the world. If
there is one who makes batteries that last longer, curiously, no one
could care less.
That is because the overwhelming majority of people who purchase
batteries will buy only the least expensive batteries. Automobile
manufacturers are interested only in rock bottom price. Motorists are
either looking for convenience or for the best price when they need a
replacement. Batteries are a commodity. Batteries are a grudge buy.
Manufacturers have no option. Make cheap batteries or perish. That is
the battery business dynamic. The consumer, not the manufacturer,
decides how long batteries last.
I have found pulsing works, in terms of desulfation, up to a point. It
is ineffective on deeply sulfated batteries. Cadmium is slightly
better. Switching the charger on and off, plus cadmium, for three
weeks or longer seems to be the best."
Ale to nie sa jedyne zastosowania akumulatorow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.18 05:12 J.F.
- 03.12.18 05:39 Zenek Kapelinder
- 03.12.18 07:12 J.F.
- 03.12.18 10:31 Marek
- 03.12.18 11:37 J.F.
- 03.12.18 11:58 Queequeg
- 03.12.18 12:36 Marek
- 03.12.18 12:40 J.F.
- 03.12.18 12:45 J.F.
- 03.12.18 14:05 Zenek Kapelinder
- 03.12.18 14:50 sirapacz
- 07.12.18 23:16 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
- DC blocker i buczące toroidy
- Problemy TSMC cd
- Detektor
- Może tutaj się uda: [NTG] Elewacja / dziurawa Churka
- Falownik jednofazowy a żarówka
- Agregat i "legalność" instalacji
- Uziom
- (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- driver led ?
- Długość wtyku zasilającego ?5.5mm
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=