  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Date: Wed, 30 Dec 2009 10:01:44 +0100

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:hhe4a7$g4$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co to znaczy przestrojenie kanałów?

    Dziękuję za zainteresowanie. Wiem, że TV nadawane jest w kanałach, ale
    potrzebowałem nazwać jeszcze warstwę pośrednią i dlatego użyłem do niej
    słowa kanały zostawiając słowo częstotliwości dla kanałów TV.
    Po to napisałem:
    ------------------
    Ja to widzę tak:
    1. Przy normalnym użytkowaniu wybiera się jeden z 50 programów do oglądania.
    2. Druga warstwa to 100 kanałów.
    3. Do każdego z 50 programów można przypisać jeden z tych 100 kanałów.
    ------------------
    Aby było jasne, że przez Kanał rozumiem jeden z tych 100 zaprogramowanych
    (na jakieś częstotliwości) kanałów.

    > To już całkiem niezrozumiałe. Może uporządkujmy rozumowanie. W OTV program
    > oznacza pozycję, pod którą zapisana jest stacja np. TVP1 nadająca na
    > kanale X (w zależności od rejonu przy odbiorze naziemnym, lub zależnym od
    > przyporządkowania przez przetwornik w telewizji kablowej. Kanał to inaczej
    > częstotliwość na jakiej nadaje stacja. Pasmo przydzielone telewizji
    > podzielone jest na kanały.
    >
    > I teraz po przeczytaniu powyższego dopytaj jeśli nie rozumiesz, lub napisz
    > o co Ci chodzi.

    Przy takim nazewnictwie należy wprowadzić określenie na to co ja nazwałem
    kanałami - przyjmijmy słowo Numerki.
    Ten TV przypisuje kanały do Numerków, a potem można sobie poukładać je w
    swojej kolejności przypisując Numerki (0..99) do Programów (0..49).
    Przypisać Numerki do Programów umiem.
    Pytam jak przypisać kanały do Numerków.
    Nie sądzę, abym cokolwiek wyjaśnił więcej niż za pierwszym razem.
    P.G.