    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Styczniki dane techniczne
    Date: Fri, 23 Jan 2015 22:40:05 +0100

    W dniu 2015-01-23 o 22:04, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Ale jednak elektrotechnika posługuje się pojęciami: stan ustalony, stan
    > nieustalony. Rozumując twoją metodą, to taki silnik elektryczny nigdy
    > nie skończy fazy rozruchu i nie wejdzie w pracę ustaloną, bo zawsze
    > będzie się lekko kołysał w skutek faktu, że został uruchomiony.

    To jest twoja metoda.
    Po prostu nie widzę powodu żeby rozważać stan przejściowy. Przy
    analogicznej sytuacji, ale dla prądu przemiennego IMHO moc łączeniowa
    będzie w kVA, ale to dlatego, że wynosi U*I gdzie I będzie prądem
    przemiennym wynoszącym P/(U*cos(fi)). Czyli wynika z mocy odbiornika dla
    stanu ustalonego i z cos(fi). Tak samo w takim razie będzie dla prądu
    stałego przy czym cos(fi) wynosi zero. Zapis kVA nic tu nie wnosi. Stan
    przejściowy jest uwzględniany w charakterystykach styczników przez
    podawanie kilku wartości mocy łączeniowej w zależności od L/R albo
    wprost dla czasu trwania stanu przejściowego np w ms.

    --
    pozdrawiam
    MD