  • 41. Data: 2010-02-03 15:17:37
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:hkbbhu$bub$1@news.onet.pl...
    > Ladowarka, stacja dokujaca - przy popularnosci ipoda w USA to ma sens.
    > W Polsce to dopiero jak Apple doplaci .. albo iPoda dostanie sie od
    > dealera w promocji :-)

    W USA też chyba ta moda szybko minie bo MP3 innych firm
    kosztują po 20-30 dolców a iPody to wiecie sami ile...
    Ale jest to tutaj jakiś tam symbol, prestiż i te sprawy, więc ludziki
    kupują aby szpanować przed innymi ludzikami :-)

    > Hm, jesli ma profil "zestaw glosnomowiacy", to chyba i muzyczke stereo
    > odtworzyc sie przez to da. A jesli to potrafia, to profil "audio sink"
    > chyba nie jest dla nich problemem. Ale obsluga wtedy raczej z telefonu.
    > Chcialoby sie zeby mogl siegac do pamieci telefonu i samemu odtwarzac ..

    Pobawię się tym w takim razie... :)

    > I chodzic potem z paczka plyt, angazowac nagrywarke, bo ci sie pare nowych
    > utworow spodobalo ?
    > Nie, jedna karta 32G, zabierasz do domu, dogrywasz, kasujesz ..
    > A karta tylko dlatego ze z reguly ladnie schowana, nie to co USB - albo
    > wystaje i ulamac mozna, albo gleboko w dziurze i wiekszy pen/odtwarzacz
    > sie nie miesci :-)
    >
    > A przy okazji .. radio znacznie tansze, bo ta zmieniarka to chyba swoje
    > kosztuje :-)

    Nic nie kosztuje, bo jest standardowym wyposażeniem tego auta.
    Nie można go mieć bez zmieniarki.
    Zresztą taki 6-płytowy zmieniacz jest standardem w wielu innych,
    znacznie tańszych samochodach (np. mojej hondy accord 2004).
    Co wyróżnia tą Acurę to możliwość odtwarzania DVD-Audio na
    dosyć rozbudowanym (jak na samochód) systemie głośnikowym.
    Oprócz typowych 4 głośników montują bowiem standardowo
    subwoofer w bagażniku i centralny głośnik w środku deski
    rozdzielczej skierowany wprost do góry na przednią szybę...

    > P.S. Przejdz sie do .. jubilera ? Nareczny zegarek z cyferkami trudno
    > kupic. Takie czasy ze teraz tylko wskazowkowe modne.

    Czasy się zmieniły... ja w ogóle zegarka na ręce nie noszę.
    I wśród moich znajomych/przyjaciół mało kto nosi.
    Jeśli ktoś z nich nosi, to właśnie nie po to aby sprawdzać czas
    (bo to można robić telefonem komórkowym, komputerem, itp)
    tylko nosi dla ozdoby, jako właśnie częśc biżuterii...
    Zegarki cyfrowe nigdy jakoś specjalnie ozdobne nie były :-)

  • 42. Data: 2010-02-03 15:18:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Co wskazuje na target, jako ze auto nie najtansze to celuja nie
    > w 19-21 a nieco wyzej.

    Tak jest... :-)

  • 43. Data: 2010-02-03 15:59:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pszemol pisze:

> [...]
    > Ale jest to tutaj jakiś tam symbol, prestiż i te sprawy, więc ludziki
    > kupują aby szpanować przed innymi ludzikami :-)

    Hmm... I tak i nie. Przez dłuższy czas używałem takiego "taniego" (to
    znaczy gdy go kupowałem około 2005 roku to taki tani on nie był ;P)
    odtwarzacza MP3 na USB. Miało to radio FM, 256MB flasha, funkcję
    kiepskiego dyktafonu i nawet nie było takie tragiczne pod względem
    wykonania. Dopiero po jakimś czasie ekranik zaczął tracić kontakt z PCB
    a przełącznik blokady przycisków przestał działać. Niemniej generalnie
    najważniejsze funkcje wciąż działają po pięciu latach, gdybym chciał go
    wyjąć z szuflady i odpalić.
    Jednak jakiś czas temu zaczął mnie denerwować. Nabyłem więc niedrogo, z
    drugiej ręki iPoda Video. Czynnikiem który przesądził była obecność
    dysku twardego, który pozwoliłby mi pomieścić cały zbiór muzyki. Pozwala
    to wyeliminować wkurzające sytuacje, kiedy ma się ochotę posłuchać
    piosenki albo albumu X, a ten akurat został w domu. :) Mogę powiedzieć
    jedno - różnica diametralna. O wiele większa jakość dźwięku, o wiele
    lepsza jakość wykonania. Poza zainstalowaniu RockBoxa to już po prostu
    bajka. ;) Do tego jeszcze dochodzi wspomniane złącze stacji dokującej,
    które pozwala na zastosowanie akcesoriów - dedykowane głośniki ze
    sterowaniem (i np. pilotem), sterowania z kierownicy w samochodach itp.

    Wniosek? Jeśli już porównujemy iPoda to tylko z konkurencją z tej samej
    kategorii. Wiem, że może iPod nie znajdzie się na samym szczycie, ale mi
    wystarczy. Nie chciało mi się czekać aż na Allegro wypłynie jeden z
    modeli polecanych na forach przez ludzi z sekty Apple haters. ;)

> [...]
    > (bo to można robić telefonem komórkowym, komputerem, itp)
    > tylko nosi dla ozdoby, jako właśnie częśc biżuterii...

    Też widzę tą tendencję do nienoszenia zegarków. Śmieszne to trochę.
    Delikwent nagle na zajęciach zaczyna grzebać w torbie albo kieszeni,
    wygina się przy tym tak, aby móc go dosięgnąć. Naciska przycisk,
    spogląda i spektakl się powtarza - tym razem celem schowania komórki. Ja
    w o wiele krótszym czasie wykonam dwa niewielkie ruchy: głową (lub
    samymi gałkami ocznymi) oraz nadgarstkiem. Bez przykuwania czyjejkolwiek
    uwagi. ;)

    Albo na egzaminach - co pięć minut pytanie: "panie profesorze, ile minut
    do końca?". Komórek wyciągać nie można, to zrozumiałe. Ale zegarka
    naręcznego założyć to nie łaska?

  • 44. Data: 2010-02-03 18:58:58
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Albo na egzaminach - co pięć minut pytanie: "panie profesorze, ile
    > minut
    > do końca?". Komórek wyciągać nie można, to zrozumiałe. Ale zegarka
    > naręcznego założyć to nie łaska?

    Niektórzy, np. ja, mają uczulenie na materiał paska od tegoż zegarka...
    Wolę sie pomęczyć chwilę z telefonem, niż cały dzień z wypryskami i
    swędzeniem.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 45. Data: 2010-02-03 19:05:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Albo na egzaminach - co pięć minut pytanie: "panie profesorze, ile minut
    > do końca?". Komórek wyciągać nie można, to zrozumiałe. Ale zegarka

    :-)))) Fajne... ale ja już do szkoły nie chodzę i na "dzwonek" nie czekam
    :-)

  • 46. Data: 2010-02-03 19:27:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> wrote in message
    > Niektórzy, np. ja, mają uczulenie na materiał paska od tegoż zegarka...
    > Wolę sie pomęczyć chwilę z telefonem, niż cały dzień z wypryskami i
    > swędzeniem.

    Poza tym - kto powiedział że zegarek musi być na nadgarstku?
    Można jak za dawnych dobrych czasów mieć w kieszonce, na łańcuszku ;)

  • 47. Data: 2010-02-03 19:58:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Z drugiej strony nie ma co popadać ze skrajności w skrajność. Gdy nieraz
    > widzę paranoików straszących "chemią" chce mi się śmiać. W swoim
    > przerażeniu pomijają prosty fakt - biologiczne życie opiera się na
    > reakcjach chemicznych. Przecież "naturalne" jedzenie to także chemia. :)

    No kurczę ale nie aż tak chemiczne! Mimo wszystko prawdziwe masło lepiej
    smakuje niż miks o zawartości masła "aż" ileś tam procent. Czemu lekarz
    sugeruje, że kłopoty ze wzrokiem powoduje margaryna, niszcząca jakąś tam
    witaminę i proponuje powrót do spożywania masła? A słodziki to pies?
    Niby to "light" ale skład dżemu lekko mnie zaniepokoił i wybrałem
    zwykły, tuczący ale zawierający stary, dobry cukier. Jakoś aspartam mnie
    nie nastraja zbyt otymistycznie. Za wiele tu interesów, które
    podporządkowują zdrowie, w imię zarobku, żebym tak całkowicie wierzył w
    zapewnienia, że te dodatki nie są groźne. Wystarczy, że ich dopuszczalna
    zawartość jest określana bez powiązania z innymmi. Tak jakbyś jadł tylko
    ten jeden dodatek dziennie. Faktycznie spożywasz całą kompozycję różnych
    "E" jednocześnie i nie wiesz, czy przypadkiem się nie wzmacniają, jak
    katalizator. Coś w stylu witamin, które znacznie łatwiej się przyswajają
    w obecności mikroelementów niż same, w czystej postaci. Tu te "E" też
    mogą się o wiele łatwiej przyswoić i robi się problem. Nie słucham
    gadania baby plotkującej pod kioskiem, tylko lekarza onkologa.
    Kto powie jak się robi alkohol w proszku?
    Maciek
    P.S.: Jakby tu nawiązać do superheterodyny?

  • 48. Data: 2010-02-03 20:16:51
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> wrote in message
    >
    > Poza tym - kto powiedział że zegarek musi być na nadgarstku?
    > Można jak za dawnych dobrych czasów mieć w kieszonce, na łańcuszku ;)

    No, niby tak, ale znając siebie, zaraz bym o coś zahaczył i po
    zegarku... Najprędzej w kieszeni, ake troichę się boję, że bym go
    popsuł, np. obojając sie o słupek w autobusie, gdy ten za ostro skręci,
    lub zahamuje...
    Na razie mam w komórce i to mi w miarę wystarcza, zwłaszcza, że zegar w
    telefonie mam synchronizowany z sieci. Komórka jakoś to obijanie
    wytrzymuje.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 49. Data: 2010-02-03 20:46:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie twierdzę, że to tanie, "sztuczne" jedzenie
    jest lepsze czy nawet równorzędne naturalnemu. Smak z całą pewnością
    jest gorszy. Wartości odżywcze zapewne też nie te.
    Byłbym jednak bardzo ostrożny z wyciąganiem sądów, iż ta cała "chemia"
    to trucizna, której powinno się bezwzględnie unikać. Tak jakby stał za
    tym jakiś mroczny spisek. Generalnie alternatywa wobec tych wszystkich
    "sztucznych" i "nienaturalnych" środków produkcji jest gorsza -
    nieuniknione kłopoty z wyżywieniem tej całej populacji. Przecież przed
    rewolucyjnymi zmianami w rolnictwie Europa (stojąca u szczytu
    cywilizacyjnego rozwoju) borykała sie w problemami, które dzisiaj znamy
    tylko z telewizyjnych relacji o biednych afrykańskich państwach...

  • 50. Data: 2010-02-03 21:15:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Feb 2010 09:17:37 -0600, Pszemol wrote:

> [...]
    >Ale jest to tutaj jakiś tam symbol, prestiż i te sprawy, więc ludziki
    >kupują aby szpanować przed innymi ludzikami :-)

    nie tylk prestiz, ale chcesz np wnuczkowi prezent kupic .. nie wiem
    czy taki za 30 dolcow wypada :-) A w dodatku np jestes starej daty i
    chcesz "cos dobrego".

    Wczoraj akurat jakis pelen zachwytu filmik ogladalem jaki to ten iPod
    wspanialy rynek wyprodukowal. I kolejna zaleta - mozna sobie kupic
    utwory w applestore. Nie trzeba krasc, ripowac, kupowac calych albumow
    - podoba ci sie, zamawiasz, placisz grosze.

    No i jeszcze niuans z polskiego rynku - takie fajne plajerki sa .. ale
    tylko na baterie AAA. Nie laduja sie z USB. A z kolei inne - aku
    wbudowane, nie mozna zabrac bateryjki na zapas ..

    >Nic nie kosztuje, bo jest standardowym wyposażeniem tego auta.
    >Nie można go mieć bez zmieniarki.

    Ale ktos jednak placi. Producenci tez kase licza, mozna zaoszczedzic
    ze 100$.

    >Zresztą taki 6-płytowy zmieniacz jest standardem w wielu innych,
    >znacznie tańszych samochodach (np. mojej hondy accord 2004).

    W renault tez. A swoja droga - jak to sobie radzi z nawigacja ?
    Ma osobny naped, wgrywa plyte do pamieci, czy zmieniarka dwunapedowa ?

    >Zegarki cyfrowe nigdy jakoś specjalnie ozdobne nie były :-)

    I to mnie martwi - lubie cyferki, ale jakos nikt ladnych nie robi ..
    albo brzydkie, albo wielkie, albo plastik, albo wszystko naraz :-)

    J.