  • 131. Data: 2019-12-22 18:59:59
    Temat: Re: Suwak.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Rzeczywiście strach na trzeźwo jeździć skoro tylu mądrali i każdy ma
    > swoją rację.
    > Ciekawe kto z was przeczytał ze zrozumieniem zmieniony artykuł w
    > Ustawie. Noże ten opis pozwoli zrozumieć zasadę jazdy na suwak:
    >
    > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25533493,jazda-na-suwa
    k-kto-ma-pierwsze
    > nstwo-kiedy-przepis-nie-obowiazuje.html

    Chcesz powiedziec, ze w sytuacji idealnego zamka, jezeli jade pasem
    zanikajacym a gosc koło mnie nie chce ustapic i jedzie w miare blisko
    samochodu jadacego przed nim to właczam kierunkowskaz, zaczynam skrecac i
    w razie kolizji ja miałem pierwszenstwo a on płaci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 132. Data: 2019-12-22 19:42:16
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > suwak działa tylko w przypadku klasycznego korka na końcu zanikającego
    > pasa.

    Nie tylko.
    Suwak działa także, gdy jest przeszkoda na jezdni
    i występuje znaczne zmniejszenie prędkości.

  • 133. Data: 2019-12-22 19:53:28
    Temat: Re: Suwak. Bardzo dobra koncepcja.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > Wszędzie gdzie chcę zmienić pas ma działać suwak.
    > Taką mam koncepcję.

    Bardzo dobra koncepcja.
    Obserwuję, że wielu kierowców już to stosuje.

  • 134. Data: 2019-12-22 20:49:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 20:25, Shrek pisze:

    > To że te same osoby mówią, że suwak jest zły bo niszczy jasne
    > pierwszeństwo jak i że jasne pierwszeństwo na przejściach jest złe, bo
    > wtedy piesi nie uważają. No więc zauważam ten brak konsekwencji po prostu.

    W obu przypadkach niszczy jawne pierwszeństwo samochodu z pierwszeństwem.
    Jeśli tak zauważasz to uważaj, żeby cię tramwaj nie potrącił.

  • 135. Data: 2019-12-22 20:54:00
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-22 11:54, FreyKol wrote:
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Nie masz racji.
    > Jest przeszkoda i obowiązuje jazda na zamek.

    Oczywiście, ze nie. Bo to byłby absurd. Z wielu powodów. Choćby takich,
    ze ten pędzący po swoim pasie musiałby rozważać co się dzieje na pasie
    obok i czy aby nie powinien zwolnić do zera bo jakieś "zero" zechce
    wjechać na jego pas. Dlatego to działa jak już oba pasy pełzną. To
    elementarne.

    Zobaczmy zresztą:

    "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
    jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie
    istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia
    przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem
    poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed
    miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu
    umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym
    się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym
    istnieje możliwość kontynuacji jazdy."

    Dla jezdni - czyli dla całej jezdni (a wg interpretacji dla dwóch
    sąsiednich pasów - o czym też ustawa "nie mówi"). To ma regulować jazdę
    na suwak, w momencie gdy jest taka potrzeba i warunki ruchu temu
    sprzyjają a nie powodować wypadki i groźne sytuacje.
    Zresztą to też wynika z tekstu - że pojazd, który miałby ustąpić też
    musi się poruszać, że znacznie zmniejszoną prędkością. No i tylko wtedy
    ma to sens.

    --
    mk4

  • 136. Data: 2019-12-22 21:04:42
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-10 20:48, Cavallino wrote:

    > No i będą, bo zastosowaniu zamka.
    >
    >  a nie tylko jeden z nich.

    > Nie - korek jest też wtedy, gdy jednym pasem nie można jechać, tyle że
    > wtedy jest korek na jednym pasie.
    > I to jak najbardziej kwalifikuje się do zastosowania zamka, żeby korek
    > upłynnić.

    No nie. Bo na takiej zasadzie to by mozna wymagać, że na skrzyzowaniu
    ten na głownej też ma przepuscić jak na podporządkowanej kolejka. A tak
    nie jest. A jak faktycznie jest korek i główna tez stoi to wtedy
    przepuszczają. Tu jest taka sama idea - jeśli w ogólności jest korek to
    wtedy działa zamek - zeby ruch szedł możliwie płynnie włąśnie w sytuacji
    znacznego spowolnienia. A jak nie to nie - trzeba spokojnie czekać.

    W praktyce jeśli faktycznie warunki są trudne to prędzej czy później
    drugi (trzeci) pas też zwolni i zamek zacznie działać. Ale dopóki tak
    się nie stanie to chyba absurdem byłoby normalnie jadące pojazdy musiały
    na bieżąco ocenić co się dzieje na pasie obok i w razie czego palić gumę
    hamowaniem awaryjnym. Przy normalnej jeździe nie ma na to czasu. Czas
    jest dopiero jak już wszyscy się toczymy.

    --
    mk4

  • 137. Data: 2019-12-22 21:20:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2019 o 20:49, t-1 pisze:

    > W obu przypadkach niszczy jawne pierwszeństwo samochodu z pierwszeństwem.

    Samoochody nigdy nie miały pierwszeństwa na przejściu, więc nie ma czego
    niszczyć.

    --
    Shrek

  • 138. Data: 2019-12-22 21:23:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-22 o 21:20, Shrek pisze:

    > Samoochody nigdy nie miały pierwszeństwa na przejściu, więc nie ma czego
    > niszczyć.

    Nie lubię tego argumentu ale młody jesteś.

  • 139. Data: 2019-12-22 21:30:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2019 o 21:23, t-1 pisze:

    > Nie lubię tego argumentu ale młody jesteś.

    Zawsze miło usłyszeć. A teraz dawaj cytata z przepisu:P

    --
    Shrek

  • 140. Data: 2019-12-22 22:13:54
    Temat: Re: Suwak. Nie znający trasy mają pecha.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    Art. 22.4a PoRD
> [...]
    > się poruszać, że znacznie zmniejszoną prędkością. No i tylko wtedy ma to

    Część kierowców na pasie bez przeszkód będzie uważać,
    że nie mają obowiązku wpuszczać, bo jadą wystarczająco szybko,
    czyli nie ma "znacznego zmniejszenia prędkości".

    Pojazd z pasa kończącego się nie ma szans
    wjechać na pas obok i musi czekać.
    Pasem obok jadą gęsto pojazdy z maksymalną dozwoloną prędkością,
    bo to są miejscowi kierowcy i oni wcześniej wjechali na właściwy
    pas.
    Cała idea suwaka poszła się Zenkować.

    Wniosek:
    Zamek jest dobry dla kierowców znających trasę.
    Nie znający mają pecha i muszą czekać,
    lub wpychać się, lub liczyć na uprzejmość innych.