  • 141. Data: 2019-12-22 22:45:27
    Temat: Re: Suwak. Zmieniający pas na suwak ma pierwszeństwo.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "FreyKol" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:qtnou5$b5e$1@gioia.aioe.org...
    > Użytkownik "FreyKol" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Korekta :
    > Z powyższego wykreślić "ma pierwszeństwo"
    > i zastąpić "ma możliwość".

    Korekta do korekty : Wykreślić powyższą korektę.

    Teraz zauważyłem, że pojazd zmieniający pas na suwak
    ma jednak pierwszeństwo. Wynika to z tresci Ustawy :
    Art. 22 PoRD
    "4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać, Z WYJĄTKIEM ust. 4a i 4b,

    czyli zmieniający pas na suwak nie jest obowiązany ustępować pierwszeństwa.

  • 142. Data: 2019-12-22 22:56:14
    Temat: Re: Suwak. Zmieniający pas na suwak pierwszeństwo.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

> [...]
    > że nie mają obowiązku wpuszczać, bo jadą wystarczająco szybko,
    > czyli nie ma "znacznego zmniejszenia prędkości".
    >
    > Pojazd z pasa kończącego się nie ma szans
    > wjechać na pas obok i musi czekać.
    > Pasem obok jadą gęsto pojazdy z maksymalną dozwoloną prędkością,
    > bo to są miejscowi kierowcy i oni wcześniej wjechali na właściwy
    > pas.
    > Cała idea suwaka poszła się Zenkować.
    >
    > Wniosek:
    > Zamek jest dobry dla kierowców znających trasę.
    > Nie znający mają pecha i muszą czekać,
    > lub wpychać się, lub liczyć na uprzejmość innych.

    Oj będzie się działo, bo zmieniający pas na suwak
    MA PIERWSZEŃSTWO, czyli nie ma obowiązku
    czekać, to jadący sąsiednim pasem ma obowiązek
    go wpuścić.

  • 143. Data: 2019-12-23 01:20:56
    Temat: Re: Suwak
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sun, 22 Dec 2019 21:30:44 +0100, Shrek wrote:

    > Zawsze miło usłyszeć. A teraz dawaj cytata z przepisu:P

    a czytac go nauczyles?

  • 144. Data: 2019-12-23 01:21:31
    Od: andal <a...@a...org>

    > Zawsze miło usłyszeć. A teraz dawaj cytata z przepisu:

    a czytac go nauczyles ?

  • 145. Data: 2019-12-23 09:48:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-22 22:56, FreyKol wrote:
> [...]
    > wjechać, Z WYJĄTKIEM ust. 4a i 4b,
    >
    > czyli zmieniający pas na suwak nie jest obowiązany ustępować pierwszeństwa.

    No nie musi - o ile pojazd który ma mu ustąpić porusza się ze znacznie
    zmniejszona prędkością :)

    --
    mk4

  • 146. Data: 2019-12-23 10:10:25
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > No nie musi - o ile pojazd który ma mu ustąpić porusza się ze znacznie
    > zmniejszona prędkością :)
    >
    > --
    > mk4

    Ciekawe jak sobie Sądy z tym poradzą ?
    Jeden kierowca bedzie mówił, że obaj jechali z znacznie
    zmniejszoną prędkością i miał pierwszenstwo, bo suwak,
    a drugi będzie twierdził, że tamten nie miał pierwszeństwa,
    bo jechał (ten drugi) z większą prędkością, nie przekraczając
    dopuszczalnej, czyli suwak nie obowiązuje.

  • 147. Data: 2019-12-23 17:11:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2019 o 20:54, mk4 pisze:

    > Dla jezdni - czyli dla całej jezdni

    Jakiś przepis na poparcie tej tezy?
    Bo jeden pas również jest na jezdni....

    Interpretacja rozszerzająca nie jest tutaj uprawniona.

  • 148. Data: 2019-12-23 17:14:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2019 o 21:04, mk4 pisze:

    > No nie.

    No tak.
    Ale zgadzam się, że napisali to katastrofalnie źle.
    Zresztą jak wszystko za co PIS się weźmie.

    >Bo na takiej zasadzie to by mozna wymagać, że na skrzyzowaniu
    > ten na głownej też ma przepuscić jak na podporządkowanej kolejka.

    Na zasadzie zamka?
    W sensie że jezdnie miały być w liczbie mnogiej?
    Teraz to już trollujesz.....

  • 149. Data: 2019-12-23 17:53:49
    Temat: Re: Suwak. Wszystkie pasy na jezdni.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś przepis na poparcie tej tezy?
    > Bo jeden pas również jest na jezdni....

    Gdyby im chodziło o jeden pas, to napisaliby :

    "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jednym pasie,
    na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

    W Ustawie jest napisane :
    W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
    jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ...

    to znaczy, że chodzi o wszystkie pasy na jezdni, a nie tylko o jeden pas.

  • 150. Data: 2019-12-24 08:39:22
    Temat: Re: Suwak. Pierwszeństwo rozmyte.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
    > spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

    > Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację,

    W drugą stronę też to zachodzi :
    Należy założyć, że gdyby ustawodawca chciał, żeby jeden pas był
    spowolniony, to napisałbym że jeden pas ma być spowolniony.

    > Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.

    Interpretacja może być dwojaka :
    1. znacznie zmniejszona prędkość na jednym pasie - bo to jest "na jezdni",
    2. znacznie zmniejszona prędkość na większej ilości pasów - bo to też jest
    "na jezdni"

    I tu jest niebezpieczeństwo, bo chodzi o PIERWSZEŃSTWO przejazdu
    przez zwężenie jezdni.
    Pierwszeństwo przejazdu zależy od tego co to znaczy "znacznie zmniejszona
    prędkość" i od tego co to znaczy "na jezdni", bo od tego zależy,
    czy suwak obowiązuje, czy nie obowiązuje.

    Najprawdopodobniej intencją autorów było ucywilizowanie
    przejazdu przez zwężenie jezdni, czyli w sytuacji, gdy pojazdy poruszają się
    w żółwim tempie na wszystkich pasach w tym samym kierunku.

    Każda inna interpretacja najprawdopodobniej będzie nadinterpretacją.
    Zobaczymy jak Sądy będą to rozstrzygać.