  • 61. Data: 2019-12-07 12:54:48
    Temat: Re: Suwak
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 12:46, cef pisze:

    > Nie chodzi o narzekanie, bo można jeździć tak, żeby wjechać bez problemu,
    > ale o samą zasadę naprzemienności.

    No więc dobra - w DC działa (z niewielimi nie wpływającymi na zasadę
    wyjątkami). Wynika to chyba generalnie z kultury wpuszczania się na
    wzajem. Nie tylko w zamku. Znałem kilka skrzyżowań, gdzie łatwiej było
    wyjechać w godzinach szczytu (nieofijalnie jechało się tam 1 na 1) niż
    poza gdzie główną jechali klasyczne 70@50 w takich odstępach, że akurat
    dużych, ale za małych;) Po prostu ludzie zauważyli, że jak nie będą się
    wpuszczać "nieoficjalnie" to nawet z garażu nie wyjadą i zamek działał u
    nas na tych zasadach od dawna.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2019-12-07 12:57:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 12:51, cef pisze:

    > Przeczytałem raz jeszcze i tu jest odpowiedź dlaczego suwak nie zawsze
    > działa.
    > Będzie działał jak na obu spotykających się pasach będzie jednakowa
    > kolejka.

    Jednakowa u nas zwykle nie jest. Jednak leniuchy jadą tym pasem co się
    nie kończy. Z drugiej strony tym co się kończy jadą zwykle ci co się nie
    boją dynamicznie ruszyć i sprawnie zmienić pas (w języku niektórych się
    wpieprzyć). Po prostu w DC nikt tego "wpieprzania się" do serca sobie
    nie bierze, więc wychodzi sprawnie. Mimo różnicy w "kolejce" - choctak
    spektakularnych różnic jak na filmach z szeryfami nigdy w Warszawie nie
    widziałem

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2019-12-07 13:32:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 12:53, Cavallino pisze:

    > Nie wszędzie.
    > Może błąd polega na tym, że wpychasz się na siłę.
    > Ja zawsze włączałem kierunek i grzecznie zwalniałem na końcu swojego
    > pasa, działało od zawsze, rzadko trzeba było stanąć.

    Też tak robię i radzę sobie.
    Niestety wielu kierowców tego nie potrafi.

  • 64. Data: 2019-12-07 13:39:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2019 o 13:32, cef pisze:

    > Też tak robię i radzę sobie.

    No chyba nie do końca, cyt z Ciebie:

    "Nie mam zwyczaju stać z włączonym kierunkowskazem, tylko
    po prostu jadę powoli i "zabieram" pas ruchu - trzeci a najpóźniej
    czwarty pojazd z reguły musi mnie wpuścić, zeby uniknąć kontaktu"

    Teraz co prawda jest już obowiązek wpuszczenia, niemniej to co opisałeś
    to wpychanie się na siłę, a nie grzeczne proszenie o wpuszczenie.
    Więc może dlatego Cię nie wpuszczali za chętnie.

  • 65. Data: 2019-12-07 14:37:50
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-07 o 11:43 +0100, Cavallino napisał:

    > Dokładnie o to idzie.

    Czyli linka nie dostanę?

    > Kampanie powinny być dla pieszych:
    > przed wejściem na pasy rozejrzeć się w lewo, w prawo i drugi raz w
    > lewo, jeśli nic nie jedzie - można wchodzić.

    Ależ w żadnym wypadku - przecież to byłaby niebezpieczna i
    kłamliwa propaganda, wmawiająca kierowcom że mają na jezdni wszelkie
    prawa, bo pieszy tak czy inaczej się zatrzyma.

    Mateusz

  • 66. Data: 2019-12-07 15:21:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ w żadnym wypadku - przecież to byłaby niebezpieczna i
    > kłamliwa propaganda, wmawiająca kierowcom że mają na jezdni wszelkie
    > prawa, bo pieszy tak czy inaczej się zatrzyma.

    Teraz to ty przesadzasz. Po prostu powinny być dwie niezależne - do
    pieszych, że niezależnie od pierwszeństwa należy zachować ostożność i
    instynkt samozachowawczy i do kierowców, że pieszy na przejściu ma
    pierwszeństwo i nie ma pierdolenia, że pierwszeństwo pieszego jest w
    istocie pierwszeństwem kierowcy. Tą druga kampanię należy wesprzeć pałą
    w postaci egzekwowania istniejących przepisów tzn 10 punktów + co wynika
    z taryfikatora za wyprzedzanie/omijanie/nieustąpienie pierwszeństwa.

    Wszelka menażeria w postaci kogutków koni itp albo by się dostosowała
    ablo wyskoczyła z lejców i po problemie.

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2019-12-07 15:55:11
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-07 o 15:21 +0100, Shrek napisał:

    > Teraz to ty przesadzasz.

    Nie dostrzegłeś zabiegu reductio ad absurdum. Cóż, widocznie nie był
    tak oczywisty jak mi się wydawało, lub zwyczajnie przeceniłem wnikliwość
    czytelnika. Wklejam więc poniżej wyraźniej zacytowaną wersję.

  • 68. Data: 2019-12-07 16:02:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie dostrzegłeś zabiegu reductio ad absurdum. Cóż, widocznie nie był
    > tak oczywisty jak mi się wydawało, lub zwyczajnie przeceniłem wnikliwość
    > czytelnika. Wklejam więc poniżej wyraźniej zacytowaną wersję.

    W tych wątkach to ciężko złapać ironię czy redukcje do absurdu. Ludzie
    często takie rzeczy na poważnie piszą... Trochę jak z fejkami pasków
    grozy z kurwizji - ciężko odróżnic co fejk a co poszło na antenę naprawdę.

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2019-12-07 16:15:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 13:39, Cavallino pisze:

> [...]
    > to wpychanie się na siłę, a nie grzeczne proszenie o wpuszczenie.
    > Więc może dlatego Cię nie wpuszczali za chętnie.

    Nie widzę specjalnej różnicy w stosunku do tego co Ty napisałeś,
    bo zwolnienie też jest, jest kierunek włączony i jadę powoli na swoje
    miejsce.
    Co Ty robisz jak mimo wszystko Cię nie wpuszczają?
    Stoisz i czekasz? Ile minut?
    Można to nazwać wpychaniem się, ale inaczej stałbym jak osioł i mrugał.
    Co z tego, że jest obowiązek wpuszczania skoro większość o tym nie wie,
    a nawet jak wie, to nie uznaje.

  • 70. Data: 2019-12-07 16:26:00
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-07 o 16:15, cef pisze:

> [...]
    > Można to nazwać wpychaniem się, ale inaczej stałbym jak osioł i mrugał.
    > Co z tego, że jest obowiązek wpuszczania skoro większość o tym nie wie,

    Sprawdź czy aby na pewno w tym miejscu istnieje obowiązek wpuszczenia.
    Bo trafisz na złośliwego i się okaże że to z twojego ubezpieczenia
    będzie płacone.