  • 1. Data: 2010-11-23 11:20:18
    Temat: Szaleństwa UPS-a :-)
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Witam,

    Mam 12 letniego SmartUPS-a 1000 i od ostatniej zmiany czasu na zimowy
    mój UPS zaczął dosyć regularnie "szaleć" pomiędzy godz. 23 a 1 a
    następnie pomiędzy 5 a 7. Szaleństwo objawia się bardzo częstym
    przełączaniem się na pracę z akumulatorów pomimo ustawionej najniższej z
    możliwych czułości. Gdy w PowerChute spojrzę na wykres wartości
    skutecznej napięcia wejściowego to w tych okresach wyraźnie widać silne
    zakłócenia. Prawdopodobnie odbiorcy przemysłowi "odłączają się" lub
    "włączają" do sieci. Czy można sobie z tym jakoś poradzić? Np. wpinając
    pomiędzy UPS-a a sieć jakiś niedrogi filtr bądź stabilizator z Allegro? :-)

    JDX

  • 2. Data: 2010-11-23 11:58:36
    Temat: Re: Szaleństwa UPS-a :-)
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sieci. Czy można sobie z tym jakoś poradzić? Np. wpinając pomiędzy UPS-a a
    > sieć jakiś niedrogi filtr bądź stabilizator z Allegro? :-)

    Czułość to jedno a zakres pracy to drugie. SmartUPS ma akurat możliwość
    wyboru między różnymi napięciami pracy.
    Być może masz nadal ustawione 220V i UPS w pewnych porach o najmniejszym
    zużyciu w sieci "widzi" zawyżone napięcie a smart w tym przypadku przełącza
    się na pracę z akumulatora.

    Marek

  • 3. Data: 2010-11-23 12:09:22
    Temat: Odp: Szaleństwa UPS-a :-)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mam 12 letniego SmartUPS-a 1000 i od ostatniej zmiany czasu na zimowy
    Myślę, że akumulatory mu się zużyły.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 4. Data: 2010-11-23 12:55:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2010-11-23 12:58, tarnus wrote:
    [.....]
> [...]
    > Być może masz nadal ustawione 220V i UPS w pewnych porach o najmniejszym
    > zużyciu w sieci "widzi" zawyżone napięcie a smart w tym przypadku
    Napięcie wyjściowe mam ustawione na 225V ponieważ takie napięcie sieci
    obserwuję najczęściej; można powiedzieć, że w sieci mam 225V +-5V.
    Aczkolwiek nie sądzę aby ten parametr miał jakiś związek z opisanymi
    przeze mnie objawami - jest to po prostu wartość skuteczna napięcia
    wyjściowego które UPS wytwarza podczas pracy z akumulatorów. Jeśli już,
    to wpływ na to ma high/low transfer voltage i te mam ustawione
    odpowiednio na 253V i 196V.

    I jeszcze jedno - w tych "krytycznych" okresach UPS co jakiś czas
    nieregularnie sobie popiskuje i często właśnie wtedy przełącza się na
    akumulatory. W instrukcji obsługi jakoś nie znalazłem co oznaczają takie
    krótkie piski. Podejrzewam, że w ten sposób sygnalizuje jakieś
    straszliwe zakłócenia w sieci. Co ciekawe, w środku dnia, gdy "przemysł"
    pracuje pełną parą, UPS działa bez zarzutów.

    JDX

  • 5. Data: 2010-11-23 12:56:04
    Temat: Re: Odp: Szaleństwa UPS-a :-)
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2010-11-23 13:09, Sylwester Łazar wrote:
    > Myślę, że akumulatory mu się zużyły.
    Były wymienione 22 września br. więc jest raczej mało prawdopodobne że
    się zużyły. :-)

  • 6. Data: 2010-11-23 14:21:48
    Od: "grin" <s...@a...er>

> [...]
    > "włączają" do sieci. Czy można sobie z tym jakoś poradzić? Np. wpinając
    > pomiędzy UPS-a a sieć jakiś niedrogi filtr bądź stabilizator z Allegro?

    Czyli UPS działa tak jak powinien i do czego go stworzono.
    Filtr? Jaki? Toż on musiałby dostarczać, pobierać ogrom energii.
    Tym filtrem jest Twój UPS.
    Alternatywa tania i dobra nie będzie. Możesz próbować kobylasty, staromodny
    magnetyczny stabilizator napięcia sieci dla radzieckich TV kolorowych z
    początku ich produkcji. Dzisiejsze TV potrzebują wielokrotnie mniej mocy :-)

  • 7. Data: 2010-11-23 19:41:25
    Temat: Odp: Odp: Szaleństwa UPS-a :-)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Były wymienione 22 września br. więc jest raczej mało prawdopodobne że
    > się zużyły. :-)
    Najlepiej to sprawdzić.
    Coś dziwna zbieżność wymiany akumulatorów i zmiana na czas zimowy.
    1 miesiąc vs. 12 lat?
    Może podczas wymiany coś zostało uszkodzone?
    S.

  • 8. Data: 2010-11-23 20:15:07
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]

    > możliwych czułości. Gdy w PowerChute spojrzę na wykres wartości
    > skutecznej napięcia wejściowego to w tych okresach wyraźnie widać silne

    Zacząłbym od sprawdzenia, czy coś nie iskrzy w Twojej instalacji,
    szczególnie w kablu sieciowym UPS-a lub w samym UPS-ie :) Czy zakłócenia
    wyzwalające UPS-a są widoczne gołym okiem jako np. przygasanie/drżenie
    oświetlenia/coś się resetuje itp? Nie muszą być, ale jeśli są (a często
    są), to UPS jest jak najbardziej OK.

    e.

  • 9. Data: 2010-11-23 21:02:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2010-11-23 21:15, entroper wrote:
    [.....]
    > Zacząłbym od sprawdzenia, czy coś nie iskrzy w Twojej instalacji,
    > szczególnie w kablu sieciowym UPS-a lub w samym UPS-ie :)
    To byłoby bardzo dziwne iskrzenie ponieważ uzależnione od pory dnia. :-)

    > Czy zakłócenia
    > wyzwalające UPS-a są widoczne gołym okiem jako np. przygasanie/drżenie
    > oświetlenia/coś się resetuje itp?
    Oświetlenie, amplituner czy też komputer zasilany bezpośrednio "ze
    ściany" działają bez zastrzeżeń. Natomiast router Thomsona wyposażony w
    jakiś badziewny chiński zasilacz od czasu do czasu się resetuje.

    > Nie muszą być, ale jeśli są (a często
    > są), to UPS jest jak najbardziej OK.
    No UPS jest jak najbardziej OK. :-) Nawet w instrukcji obsługi jest
    napisane, że właśnie tak będzie się zachowywał gdy na zasilaniu pojawi
    się dużo śmieci. :-) Ja natomiast chciałbym wiedzieć czy w jakiś prosty
    i tani sposób da się te zakłócenia odfiltrować ponieważ takie ciągłe
    przełączanie się UPS-a późną wieczorową porą jest dosyć irytujące dla
    ucha, o takiej drobnostce jak obniżenie żywotności akumulatorów nawet
    nie wspominając.

    JDX

  • 10. Data: 2010-11-23 21:40:00
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > się dużo śmieci. :-) Ja natomiast chciałbym wiedzieć czy w jakiś prosty
    > i tani sposób da się te zakłócenia odfiltrować

    Nie da rady. Ale można ewentualnie próbować to zgłosić i/lub spróbować
    samodzielnie ustalić ich źródło. Możliwe, że zasilanie nie spełnia norm
    jakościowych, co może dać podstawy do roszczeń (może się ktoś bardziej
    zorientowany wypowie co do procedury w takim przypadku). BTW, wątpię, żeby
    te zakłócenia miały zasięg większy od lokalnej sieci NN (czasem winowajca
    jest ewidentny, wystarczy pomyśleć, kto może mieć np. duuże silniki ;) ).
    Ewentualnie można próbować ingerencji w UPS-a - skoro mierzy napięcie
    sieciowe, to można mu ten pomiar nieco oszukać, podfiltrować ;) - ale czy
    to jest na pewno dobra droga?

    e.