  • 21. Data: 2010-09-10 13:21:58
    Temat: Re: Szyberdach - temat zapomniany?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    http://szyberdachy.webasto.pl/

  • 22. Data: 2010-09-10 13:23:21
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Po pierwsze w okresie letnim klima chłodzi na maksa, że aż zimno w
    > samochodzie, ale przez szyberdach grzeje słońce w łepetynę i człowiek się
    > i tak poci. Nie pomaga nawet zasłonięcie zasłonek. Po prostu i tak przez
    > szybę auto się wewnątrz nagrzewa. Chyba, że kupisz auto z szyberdachem
    > blaszanym. Zimą zaś zimno, bo w części szyberdachu nie ma tapicerki i czuć
    > chłód od szyby.

    Masz jakiś dziwny szyberdach. Fabryczny ma zawsze podsufitkę i nie ma żadnej
    wady wymienionej przez Ciebie powyżej.

  • 23. Data: 2010-09-10 13:27:37
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Jedyna zaleta ze widac swiatla jak sie za blisko podjedzie :-)

    Zapuszczenie zurawia do gory na swiatla to bajer :) ... ja jeszcze uzywalem
    stojac w korkach do krecenia antena radia. Nieoceniony tez przy myciu dachu
    samochodu, dostep do kazdego miejsca doskonaly :)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 24. Data: 2010-09-10 13:41:51
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Mozna tez latem poszalec, przejechac sie na stojaco i polapac muchy w zeby:)
    Na serio, przydaje sie do wietrzenia szybkiego auta, latem mozna bez
    klimy jezdzic (nie wszyscy to lubia), widoki noca, w czasie
    deszczu...ogolnie atmosfera w aucie lepsza.

  • 25. Data: 2010-09-10 13:55:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "krzysiek82" <o...@c...pl> wrote in message

    > przecież zwykle ten 20 letni niemiecki trup przejedzie jeszcze więcej niż
    > ten 10 letni super francuski wypas :)

    A wegiel kamienny polezy w ziemi jeszcze przez miliardy lat, ale nie
    rozsypie go w domu zamiast lozka. ;)

    > cieszę razem z Tobą, ale wyjątek nie potwierdza reguły. Często też padają
    > prowadnice a to dosyć droga zabawa jest.

    Jak na razie, to Ty prezentujesz tutaj ciekawe wyjatki, w ktorych nadkola
    gnija w 10 minut od wyjazdu z salonu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 26. Data: 2010-09-10 14:08:02
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Teraz wymień zalety, bo ja ich nie potrafię ich zbyt dużo znaleźć. Fakt,
    > czasami się przydaje jak się stoi blisko przed światłami. Wtedy widać
    > światła przez szybę.
    > Wcześniej, kiedy nie miałem szyberdachu to uwazałem je za wielki luksus,
    > który chciałbym mieć. Teraz widzę jakie mają wady i uważam, że szyberdach
    > to totalne nieporozumienie. Nigdy więcej auta z szyberdachem.

    Z tego co czytam, to wnioskuje, ze nie miales samochodu z samym szyberdachem
    a majac klime, nie widzisz juz jego zalet. Jak jest klima to faktycznie
    przykrywa swoja obecnoscia funkcjonalnosc szyberdachu ale... kiedys mialem
    szyber oryginalny uchylno-otwierany z przesuwana maskownica w podsufitce w
    kolorze tapicerki. Na korbke, full wypas :) Bylem z niego zadowolony, dawal
    na pewno lepsza i inna wentylacja.
    Np. w upalne dni powietrze z wentylacji przemieszczalo sie do gory, wiec
    efekt jakby byl wlaczony slaby wiatrak tylko nie punktowy a globalny. W
    kabinie nie bylo efektow typu "kazek zamknij szybe bo mi tutaj ostro wieje".
    W glowe tez nie swiecilo. Szyba szyberdachu byla polprzezroczysta (z
    siateczka). Zreszta moznabylo zamknac maskownice a wentylacja i tak byla. W
    maskownicy byly specjanie zrobione otwory przelotowe dla powietrza pod takim
    katem aby wlasnie nie swiecilo slonce w czaszke. Nic sie wiecej nie
    nagrzewalo przez szyber.

    W mokre (do pewnego stopnia;) dni mozliwe bylo uchylenie tak aby nie lalo
    na glowe do tego nadmuch powietrza na przednia szybe. Wszystko bylo ladnie
    od razu wyciagane po przejsciu przez cala przednia szybe z kabiny gora. Bez
    krazenia wilgoci wewnatrz. Poprawialo to widocznosc, szyba po prostu nie
    parowala.
    Usterek nigdy nie zaobserwowalem, przez lata dzialal i wiem, ze dziala dalej
    jak zloto ;-) od lat nie ma kamieni, nie zapycha sie itp.
    Mysle, ze szyber mozna w pewnych okolicznosciach stosowac z powodzeniem,
    daje ciekawe efekty i do tego nie ma apetytu na paliwko jak klima :) Dla
    mnie ustrojstwo na plus.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 27. Data: 2010-09-10 14:49:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
    >krzysiek, przestan ty moze znajomym polecac 20-letnie niemieckie
    >trupy, to dachy nie beda im przeciekac? Zyje w kraju, w ktorym
    >srednio przez 173 dni w roku pada, do tego mieszkam nad morzem i
    >nic mi nie koroduje ani nie przecieka w samochodach.

    Protestuje - w 20 letnim szrocie o wdziecznej nazwie sierra
    blotniki przegnily, drzwi przegnily, a szyberdach nie przeciekal.

    J.

  • 28. Data: 2010-09-10 14:51:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał
> [...]
    > bez klimy jezdzic (nie wszyscy to lubia), widoki noca, w czasie
    > deszczu...ogolnie atmosfera w aucie lepsza.

    No coz, poprzednio mialem szyber, teraz mam klime i jakos za
    szybrem nie tesknie :-)

    J.

  • 29. Data: 2010-09-10 14:58:03
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 15:02:09 +0200, Bydlę napisał(a):
    > Webasto.
    > Wszystko działa, nic nie cieknie.

    Kolega wchpikus już dał namiar na to rozwiązanie, dzięki.
    Jakoś nie kojarzyłem tej firmy z rozwiązaniami 'dachowymi'. Co innego
    ogrzewanie postojowe, które to do dzisiaj uważam za genialne rozwiązanie
    (miałem w Lybrze - zimą rzecz nie do przecenienia, zapomnaiłem co to
    skrobanie szyb :)).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 30. Data: 2010-09-10 15:02:09
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Seba wrote:
    > Cześć.
    > Czy orientuje się ktoś, czy w naszym kraju (im bliżej WRC tym lepiej)
    > istnieje możliwość zamontowania sobie porządnego szyberdachu do
    > samochodu?

    Tak.

    > Dysponuje ktoś odpowiednimi namiarami na firmy się tym parające?

    Webasto.
    Wszystko działa, nic nie cieknie.
    Ale montować musi fachowiec - to tak jak z każdą inną rzeczą na tej
    planecie.
    :-)

    --
    Bydlę