-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host-89.25.156
.108.static.3s.pl!not-for-mail
From: Jacek <k...@a...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Szybkość na przejściach
Date: Sun, 9 Feb 2020 17:05:35 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <r1pakf$19f$1$Jacek@news.chmurka.net>
References: <5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89.25.156.108.static.3s.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 9 Feb 2020 16:05:35 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Jacek";
posting-host="host-89.25.156.108.static.3s.pl:89.25.156.108";
logging-data="1327"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.4.2
Content-Language: pl
In-Reply-To: <5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2671762
[ ukryj nagłówki ]A ja wrzucę 3 grosze:
skoro tak walczymy ze smogiem i złowrogim dwutlenkiem węgla, to samochód
powinien mieć zapewnioną maksymalnie płynną jazdę i nie zatrzymywać się
"z byle powodu".
Policzmy:
1,5 tonowy samochód jedzie z prędkością dajmy na to 36 km/h=10m/s, co
daje energię kinetyczną 1500x10x10/2=75000J = 75 kJ Zatrzymanie pojazdu
tę energię bezpowrotnie marnuje.
75 kJ wystarczy, aby "energooszczędna żarówka" o mocy 20W świeciła przez
godzinę.
Tak więc dla dobra planety może to pieszy powinien zaczekać i nie
marnować energii?
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.20 17:19 Shrek
- 09.02.20 17:28 Mateusz Viste
- 09.02.20 18:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 18:58 kk
- 09.02.20 19:20 Jacek
- 09.02.20 19:33 Jacek
- 09.02.20 19:40 Shrek
- 09.02.20 19:41 Shrek
- 09.02.20 19:43 Jacek Maciejewski
- 09.02.20 20:03 Marcin N
- 09.02.20 20:25 5020
- 09.02.20 21:12 Jacek
- 09.02.20 21:23 Shrek
- 09.02.20 22:05 J.F.
- 09.02.20 22:30 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=