    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TO-220 bez radiatora, ale w obudowie
    Date: Fri, 23 Aug 2019 09:23:13 +0000 (UTC)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Obawiam się, że "chwilowe przeciążenia" impulsowy tranzystor MOSFET w
    > TO220 zabiją podobnie szybko jak w TO247.

    Datasheet dla IRFZ44N podaje prąd udarowy drenu 160 A i ciągły 49 A. To
    już chwilowe przeciążenie? :)

    Zawsze mnie dziwiło, że takie cienkie nóżki (i jeszcze cieńsze druciki
    w środku) są w stanie wytrzymać takie prądy. W środku to pewnie złoto albo
    pozłacane, ale końcówki to chyba zwykła, pobielona czymś miedź?

    > A obawiam się, że szanse na to, że rozmawiamy o MOSFETcie lateralnym,
    > *albo chociaż* o takim z rozszerzonym FBSOA, *albo chociaż* impulsowym z
    > SOA zdefiniowanym dla DC są minimalne.

    Nie... to jeden 7805 i jeden IRFZ44N obciążony 3.5 A, czyli z ogromnym
    zapasem (wziąłem go, bo akurat mam zapas; to jednostkowe urządzenie).
    Żadnych udarów tam nie będzie, 7805 zasila elektronikę a mosfet rezystory
    grzewcze.