  • 11. Data: 2018-09-18 16:06:15
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie taki znow kiepski, jesli potrafi nad laserem nadążyc.

    Pytanie czy to faktycznie CPU steruje laserem czy jakiś ASIC lub FPGA.

  • 12. Data: 2018-09-18 16:14:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie czy to faktycznie CPU steruje laserem czy jakiś ASIC lub
    >FPGA.

    Laserem pewnie ASIC, ale procesor musi te mape bitowa przygotowac, i
    to w tempie podobnym.
    Co prawda ostatnio to zadanie zrzucone na peceta ... no i mialem
    ostatnio przyklad u znajomego - jakis PDF, a drukarka przetwarzala
    minute ...

    J.

  • 13. Data: 2018-09-19 10:32:48
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Na CF jest głównie kod i masa pustego miejsca, na pendrive grafika i
    > masa pustego miejsca :).

    A zgraj i wystaw jeśli to nie problem, obejrzałbym z ciekawości co tam
    jest.

  • 14. Data: 2018-09-19 13:24:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Laserem pewnie ASIC, ale procesor musi te mape bitowa przygotowac, i
    > to w tempie podobnym.

    Pytanie na ile to skomplikowane zadanie na podstawie tego, co drukarka
    dostaje od drivera na PC.

    > Co prawda ostatnio to zadanie zrzucone na peceta ... no i mialem
    > ostatnio przyklad u znajomego - jakis PDF, a drukarka przetwarzala
    > minute ...

    Pewnie kwestia klasy drukarki i konkretnego rozwiązania (czy rendering
    robi sama drukarka czy driver). Z drugiej strony mamy chociażby PCL:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Printer_Command_Langua
    ge

  • 15. Data: 2018-09-19 20:21:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > Co prawda ostatnio to zadanie zrzucone na peceta ... no i mialem ostatnio
    > przyklad u znajomego - jakis PDF, a drukarka przetwarzala minute ...

    Chyba nakręcę filmik, jak moja HP4550CLJ przetwarza PDF-a takiego ok. 20
    MB... Może dlatego, że to na LPT? Chyba ją odnowię, bo jak działa(ła),
    kolory m(iał)a jak żyleta. Pamięci ma 64 MB.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 16. Data: 2018-09-19 21:10:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/19/2018 10:32 AM, Queequeg wrote:
    > A zgraj i wystaw

    Proszę:

    https://drive.google.com/open?id=1iovnyaXIo5ddu4yyzg
    9qf4WoUZja4A8L

  • 17. Data: 2018-09-19 22:55:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2018 11:24:47 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Pytanie na ile to skomplikowane zadanie na podstawie tego, co drukarka
    > dostaje od drivera na PC.

    Ale ona pewnie postscript tez potrafi. I PCL i HPGL ..

    > Pewnie kwestia klasy drukarki i konkretnego rozwiązania (czy rendering
    > robi sama drukarka czy driver). Z drugiej strony mamy chociażby PCL:

    to jest akurat Brother, ale inne wydruki robi szybko, wiec chyba cos w
    tym PDF.

    J.

  • 18. Data: 2018-09-20 08:41:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 19 Sep 2018 22:55:00 +0200, J.F. wrote:
    > to jest akurat Brother, ale inne wydruki robi szybko, wiec chyba cos w
    > tym PDF.

    Zdarzyło mi się raz mieć taki felerny plik PDF, jaiś druk od fiskusa
    zdaje się. Problem z nim był taki, że on miał milion warstw, i nawet
    wyświetlenie na ekranie trwało dobre kilka sekund, podczas których widać
    było jak warstwy rysują się jedna po drugiej. Drukarka mieliła ten plik
    przez 15 minut, po czym smutno migała czerwoną lampką 'error', niczego
    nie drukując. Rozwiązanie polegało na zahaczeniu ptaszka w właściwościach
    druku "konwertuj do rastra przed drukiem" (albo jakoś podobnie), wtedy
    druk poleciał natychmiast.

    Mateusz

  • 19. Data: 2018-09-20 08:56:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > nie drukując. Rozwiązanie polegało na zahaczeniu ptaszka w właściwościach
    > druku "konwertuj do rastra przed drukiem" (albo jakoś podobnie), wtedy

    No i pomyśleć, że te wszystkie postscripty, a wcześniej fontowe języki
    opisu strony, wymyślono między innymi po to, by nie trzeba było przesyłać
    do drukarki całej bitmapy strony. Miałem kiedyś LBP8 Cannona, matekę
    wszystkich drukarek laserowych. Język miała tragiczny, więc w zasadzie
    jedynym sposobem wydrukowania czegoś, co miało wygląd, było przygotowanie
    strony nazewnątrz i wysłanie jej rastra. To "natychmiast" trwało wtedy
    ponad minutę.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2018-09-20 09:09:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 20 Sep 2018 08:56:33 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > zasadzie jedynym sposobem wydrukowania czegoś, co miało wygląd, było
    > przygotowanie strony nazewnątrz i wysłanie jej rastra. To "natychmiast"

    Idea jest słuszna - opisać wszystko wektorem i przekazać do hardware by
    tam dedykowany ASIC sobie z tym poradził, a użytkownik niech sobie w tym
    czasie stuka coś innego na PC. Ale ludzie teraz takie gnioty robią, że
    dedykowany hardware sobie nie radzi i trzeba zaprzęgać do liczenia CPU 3
    GHz... Kiedyś takiej możliwości nie było.

    Z tymi PDFami to często porażka jest, właśnie przez ludzką niekompetencję
    i/lub lenistwo. Fiskus to był jeden przykład, drugi który mi przychodzi
    do głowy to elektroniczny podręcznik producenta od któregoś z moich
    dawnych samochodów - kilkadziesiąt stron, a otwierał się z 30s licząc nie
    wiadomo co (znów jakieś wielowarstwowe grafiki tam siedziały, do tego o
    nienormalnie wysokiej rozdzielczości).
    A np. faktury PDF które dostaję od mojego ISP ważą... niemal 1 MiB każda.
    A to tylko kartka A4 z małą tabelką. Po ponownym "wydrukowaniu" do pliku
    schodzi do 40 KiB, przy identycznym wyglądzie. Tragedia. Dokąd zmierzamy?

    Mateusz