eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka mała instalacja › Re: Taka mała instalacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Taka mała instalacja
    Date: Sun, 24 Mar 2019 14:20:29 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <q7806v$2sq$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-4-142.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1553433631 2970 89.74.4.142 (24 Mar 2019 13:20:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Mar 2019 13:20:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.3
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190324-0, 2019-03-24), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2652942
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24-03-2019 o 09:59, Budzik pisze:
    > Chciałbym podłączyc dodatkową lampe cofania któa włączałaby się w
    > momencie wrzucenia wstecznego biegu. Prosta sprawa - podłączenie pod
    > lampę cofania i już.
    > Ale chciałbym też jednoczesnie moc ją właczyc wtedy kiedy bieg wsteczny
    > właczony nie jest przy pomocy dodatkowego przycisku w kabinie.
    > Pytanie, jak coś takiego zrobic?
    >
    > Bo jeżeli podłaczyłbym to tak ze z lampy zasilanie jedno a z aku
    > bezposrednio drugie to co się stanie jak włącze lampe z przycisku i
    > wrzuce wsteczny bieg? (czyli dam tak jakby podwójne zasilanie do lampy)
    >

    Najpierw się zorientuj jak jest zasilana lampa oryginalna i czym steruje
    czujnik przy skrzyni.
    Sterowanie lampą może być przez podanie plusa albo minusa zasilania
    przez czujnik. Ewentualnie w nowszych przez wysterowanie wejścia
    kontrolera a on po CAN włącza żarówkę.
    Nie wiadomo co się stanie jak żarówka dostanie napięcie z obcego źródła,
    czy kontroler nie zinterpretuje tego jak zwarcie i nie wyświetli
    kontrolki ostrzegawczej.
    Ja dla bezpieczeństwa instalacji samochodu zrobiłbym to przez
    przekaźnik. Czyli lampę włączam lub wyłączam z kabiny włącznikiem i
    przez bezpiecznik. Przed dodatkową lampą jest przekaźnik zasilany tak
    jak oryginalna lampa cofania. Po pojawieniu się napięcia na lampie
    cofania, przekaźnik przełącza zasilanie dodatkowej lampy z kabla z
    kabiny na zasilanie równolegle z oryginalną lampą cofania.
    Jedyne niebezpieczeństwo jest wtedy, gdy skleją się styki przekaźnika.
    Można to też ominąć, dodając dodatkowy kabel z kabiny z zasilaniem na
    stałe (nie przez wyłącznik, ale też przez bezpiecznik).

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: