  • 131. Data: 2019-05-04 17:50:37
    Temat: Re: Taksówkarz. nie zmniejszył.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    news:1wd73eceidni8.ksu052veldav.dlg@40tude.net...

    > Kamerki potanialy.
    >
    > Jak pisalem wczesniej - w zasadzie bardzo latwo.
    > Jesli trafiles go na pierwszym pasie przy chodniku - to wtargnal.
    > Gorzej z dziecmi, jak biegaja
    >
    > J.

    Obawiam się, że bardziej prawdopodobne, że sąd orzeknie,
    że kierowca NIE ZMNIEJSZYŁ NA TYLE PRĘDKOŚĆ,
    że naraził na niebezpieczeństwo pieszego wchodzącego,
    czyli winny kierowca.

  • 132. Data: 2019-05-04 18:00:30
    Temat: Re: Taksówkarz. nie włazić bezpośrednio przed jadący pojazd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 17:30, J.F. pisze:

    > Na przejsciu, to nie na chodniku przed przejsciem.

    Nie ma znaczenia dopuki trafiasz pieszego na przejściu. Jak trafisz na
    chodniku to... no ciężko ci będzie udowodnić, że ty miałeś pierwszeństwo;)

    > Gdyby bylo jak myslisz, to po co bylyby te zmiany, co sie nie udaly ?

    Głównie po to czy masz obowiązek się zatrzymać i przepuścić "na zapas".
    Jak już się przecinają drogi na przejściu to pieszy ma pierwszeństwo. Co
    najwyżej może być jego współ (lub drastycznych przypadkach całkowita)
    wina. Ale dalej jak ci wylezie, to masz go puścić. Choćbyś miał gumy
    palić. A jak nie musisz palić gum tylko normalnie czy nawet ostro
    zahamować, to pieszy jest w 100% w prawie (choć nie mówię, że to
    rozsądne zachowanie). Jakby ustawodawca chciał na przejściu dać
    pierwszeńtwo kierowcom, to by o tym napisał wprost, zamias wprost dawać
    je pieszym. Ponadto dochodzi jeszcze sprawa Konwencji Wiedeńskiej.

    > Ale tych z winy kierowcow rosnie :-)

    Ale w liczbach bezwględnych spada. Zresztą większość kierowców uczy się
    goegorafi dość skutecznie. Z roku na rok widać, w dekadach to przepaść.
    Kwestia czasu.

    Shrek

  • 133. Data: 2019-05-04 18:02:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 17:29:10 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Dlaczego gorzej?

    Bo przebiegnie taki poltora pasa i bez kamerki lub swiadkow wykaz, ze
    biegl a nie szedl ...

    J.

  • 134. Data: 2019-05-04 18:24:39
    Od: p...@g...com

    --tu moze mam pewne watpliwosci
    https://www.youtube.com/watch?v=XH9ttStmmDI

    Niedobrze. Dziadek stracił prawo jazdy. Bądź czujny i nie bądź jak dziadek ;-)

  • 135. Data: 2019-05-04 18:28:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > Jak pisalem wczesniej - w zasadzie bardzo latwo.
    > Jesli trafiles go na pierwszym pasie przy chodniku - to wtargnal.

    A jakie masz wątpliwości - jak wchodziły to dziadek był jeszcze na
    rondzie. To teraz należy czekać aż na prostopadłych jezdniach też nikogo
    nie będzie, bo przecież zawsze może przejechać przez powierzchnię
    wyłączoną z ruchu i będzie "wtargnięcie"?

    Przemek ma rację - nie bądź jak dziadek...

    Shrek

  • 136. Data: 2019-05-04 18:28:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 18:00:30 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie ma znaczenia dopuki trafiasz pieszego na przejściu. Jak trafisz na

    To w koncu art 14 nie pomijasz, czy pomijasz ? :-)

    > chodniku to... no ciężko ci będzie udowodnić, że ty miałeś pierwszeństwo;)

    > Głównie po to czy masz obowiązek się zatrzymać i przepuścić "na zapas".

    Czyli teraz nie mam takiego obowiazku ... czy tylko dyskusyjny ?

> [...]
    > najwyżej może być jego współ (lub drastycznych przypadkach całkowita)
    > wina. Ale dalej jak ci wylezie, to masz go puścić. Choćbyś miał gumy

    Alez ja sie bede staral. Tylko on mi nie dal szansy.
    Ale jak uszlyszy gumy i klakson, to moze nastepnym razem sie zatrzyma
    i rozejrzy :-)

    > A jak nie musisz palić gum tylko normalnie czy nawet ostro
    > zahamować, to pieszy jest w 100% w prawie (choć nie mówię, że to
    > rozsądne zachowanie).

    No dokladnie. Obejrzec sie przed wejsciem, ocenic odleglosc, warunki,
    i wejsc. Albo stanac i przepuscic, bo sie dluzej pozyje :-)

    J.

  • 137. Data: 2019-05-04 18:48:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 18:28, J.F. pisze:

    > To w koncu art 14 nie pomijasz, czy pomijasz ? :-)

    Nie pomijam. Nie zmiania on jednak zasad pierwszeństwa. Co najwyżej może
    czasem zdjąć część (lub rzadziej całość odpowiedzialności z kierowcy).

    > Czyli teraz nie mam takiego obowiazku ... czy tylko dyskusyjny ?

    IMHO jak nie ustąpisz i nic się nie stanie, to dyskusyjny. Jak kogoś
    pierdolniesz na przejściu, to co za znaczenie ma że nie miał
    pierwszeństwa na chodniku (zresztą to też absurdalne, bo przecież na
    chodniku też pieszy na pierwszeństwo przed kierowcą)? Co najwuyżej
    możesz się bronić art 14 (z różną skutecznością), ale to nic nie ma
    wspólnego z omwawianą "nieciągłością pierwszeństwa".

    > Alez ja sie bede staral. Tylko on mi nie dal szansy.

    To oceni sąd. I wyjdzie, że nie zwolniłeś, nie zachowałeś ostrożności,
    że gdyby 50 to byś zdążył, a przecież nie sposób z okoliczności że
    zapierdalałeś tworzyć okoliczność łagodząca itd. W końcu jak co
    poniektóre mądrale by swoje mądrości przed sądem wygłosiły po skutecznym
    jebnięciu pieszego, to zapewniłyby sobie wyrok z górnej półki bez
    zawiasów. Dlatego piszę - nie bądźcie jak ten taksówkarz, bo potem
    będzie płacz przed kamerami i sądem, zjebiecie sobie i komuś życie.
    Pomyśl sobie -dziś trzymasz w ręku piwko, oglądasz netfixa, dymasz żonę,
    następnego dnia siedzisz w areszcie i kwiczysz. Potem wygłaszasz swoje
    mądrości i lądujesz w pierdlu, a żonę posuwa sąsiad - nie mówiąc o
    zjebanej psychice, bo jedna większości ludzi siądzie na psychę jak kogoś
    zabiją. Warto? (nie piszę konretnie o tobie, bo wiem, że ty adwokat
    diabła jesteś i za twój sposób trolowania cię lubię).

    tak mi się przypomniało https://i.redd.it/v4i161mowx2z.jpg

    > No dokladnie. Obejrzec sie przed wejsciem, ocenic odleglosc, warunki,
    > i wejsc. Albo stanac i przepuscic, bo sie dluzej pozyje :-)

    Problem w tym, że jeden z drugim uważają, że jak zapierdalają to daję im
    to pierwszeństwo...

    Shrek.

  • 138. Data: 2019-05-04 19:02:51
    Od: p...@g...com

    Klimat się zmienia i sądy nie kupują już wtargnięć 70 letnich staruszek które
    notabene pokonały połowę przejścia ;-) pudło czy wysokie odszkodowanie są oczywiście
    uciążliwe ale edukacja suwerena tego wymaga więc jesteśmy gotowi na te poświęcenie
    ;-)

  • 139. Data: 2019-05-04 19:25:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 10:02:51 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):

    > Klimat się zmienia i sądy nie kupują już wtargnięć 70 letnich
    > staruszek które notabene pokonały połowę przejścia ;-)

    Ale coraz czesciej slychac, ze kierowca zawinil, nawet jak staruszka
    byla przy krawezniku.

    > pudło czy
    > wysokie odszkodowanie są oczywiście uciążliwe ale edukacja suwerena
    > tego wymaga więc jesteśmy gotowi na te poświęcenie ;-)

    Pozostaje satysfakcja, ze wiecej kosztujesz budzet :-(

    J.

  • 140. Data: 2019-05-04 21:02:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 19:25, J.F. pisze:

    > Ale coraz czesciej slychac, ze kierowca zawinil, nawet jak staruszka
    > byla przy krawezniku.

    I IMHO słusznie. Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu - jebnołeś na
    przejściu - twoja wina. Jak nie dopuścić do tego żebyś siedział - ano
    ustawodawca tego nie określa, ale zostawia podpowiedzi - zwolnić,
    zachować ostrożność. Masz swój rozum, to kombinuj. Jak źle
    wykombinowałeś, to trudno - będą konsekwencje, jak to w życiu.

    W drugą stronę to też działa, więc akcję "smartfon zombie" tramwajów
    warszawskich zawsze na plusie. Zresztą wbrew temu co większość grupy tu
    myśli dalej uczą w podstawówkach "lewo, prawo, jeszcze raz lewo".

    Shrek