  • 51. Data: 2018-12-28 17:14:56
    Temat: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: ń <k...@t...sie>

    Win 10 jakoś o tym nie wie, zresztą w ogóle nie bardzo lubi używać pamięci.

    -----

  • 52. Data: 2018-12-31 00:36:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5c23d400$0$479$6...@n...neostrada.pl

    > Bo może wystarczy wsadzić dysk SSD i trochę RAM'u?

    Zwykle nie -- bo stare CPU nie łykały zbyt wielkich RAMek.
    Takoż z systemami 32bitowymi.

    > Po takim zabiegu mojemu tacie dalej wystarcza Laptop 17" Dell'a z Intel Core 2 Duo
    P8700 i 4 a może i 8GB RAM (nie pamiętam).

    Dla 64W10 to (4 vs 8) makabryczna diferencja -- 64W10
    zabiera w całości 4 GiB dla siebie. ;)

    Natomiast dla 32W10 -- żadna, bo 32bitowy nie widzi zbyt wiele.
    (chyba, że postawisz SWAP na RAMdysku opartym o tę RAMkę, którą
    CPU widzi, lecz której 32Win nie widzi)

    > Z drugiej strony postawiłem obok dla dzieciaków PC'ta z Core i5 4'tej generacji (na
    takim samym teraz pracuję) i wielkie zdziwko
    > jak to się zamula z zwykłym dyskiem 500GB. SSD mają już śmieszne ceny to wstawię
    zaniedługo jakiegokolwiek 240GB

    Dla WXP szybki HDD nie stanowi ŻADENGO problemu!
    WXP z HDD 7200 rpm szybciej reaguje niż 64W10
    z Evo w roli głównej, choć nie jedynej.

    Dla słabego CPU SSD nic nie da -- Atom (chyba 350 -- nie jestem pewny)
    w netbooku nie radzi sobie z 32W10 na 2 GiB RAMce. Może jeszcze powywalam
    zbędne ;) usługi, ale IMO to reanimacja trupa. W7S i kino HD (nie FHD) to
    kresy ;) możliwości tego CPU.

    Wiem, bo mam i czasami porównuję 32W10 z W7S -- na tym samym netbooku.
    Coraz życzliwiej zerkam na Minta -- może warto...

    -=-

    64W10 IMO żąda szybkich procesorów -- co najmniej typu i5!!!
    (i5 do oglądania pornoli z jutuby ;) -- do poważniejszych
    zadań to raczej więcej niż i7...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 53. Data: 2019-04-27 19:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > Dobrze napisałeś. Ty nie wierzysz. Natomiast jeśli cokolwiek
    > polecasz, postaraj się napisać jakie są plusy i minusy. Ja, procka
    > który ma mniej niż 1000 punktów w passmarku, nie poleciłbym nawet
    > wrogowi. A teraz najlepsze. gość pisze że ma C2D. pomińmy te
    > najwolniesze modele i wylosujmy że ma (chyba ze napisał jaki - nie
    > znalazłem) e8200 który ma..... tam tara tam 1800 punktów.
    > https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core2
    +Duo+E8200+%40+2.
    > 66GHz&id=950

    Pracuje od lat na athlonie x2 250 - ma około 1700 punktów.
    Do tego ssd i przyznam ze absolutnie nie widze potrzeby wymiany.

    Ale jak probowałem uzywac bluestacks (android na pc) to niestety nie
    dawał rady.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 54. Data: 2019-04-27 23:38:16
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    7.0.0.1...

> [...]
    > Do tego ssd i przyznam ze absolutnie nie widze potrzeby wymiany.
    >
    > Ale jak probowałem uzywac bluestacks (android na pc) to niestety nie

    No właśnie: każdemu według potrzeb :) Mi w stacjonarce (mocniejszy i5)
    brakuje mocy do tych zastosowań, do których jej używam (mocy, rdzeni) - z
    drugiej strony w starym laptopie mam mobilne C2D 2,8 GHz i wystarcza ze
    sporym zapasem.

  • 55. Data: 2019-04-28 02:38:46
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-27 o 23:38, zhbick pisze:
> [...]
    > brakuje mocy do tych zastosowań, do których jej używam (mocy, rdzeni) -
    > z drugiej strony w starym laptopie mam mobilne C2D 2,8 GHz i wystarcza

    Ja bym się zastanowił na miejscu autora, czy nie wystarczy rodzicom
    laptop za maksymalnie 1500-1800 zł.

    Wygodny, YouTube pooglądają, zedytują dokument, czy co tam potrzebują i
    ogólnie gitarka.

    Rozejrzałbym się za nowym laptopem lub którymś ze stajni IBM ThinkPad
    (może X220?).

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 56. Data: 2019-04-28 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Filip454 f...@g...com ...

> [...]
    > potrzebują i ogólnie gitarka.
    >
    > Rozejrzałbym się za nowym laptopem lub którymś ze stajni IBM

    Wiesz, z tymi laptopami to jest tak ze trzeba sie przyzwyczaic.
    Ja mam a nie uzywam poza wyjazdami - w domu zdecydowanie wole
    stacjonarke.
    A gdybym miał uzywac w domu lapka to tylko ze stacją dokującą.
    Uzywanie klawiatury laptopowej, nawet z klawiatura numeryczna jest dla
    mnie po prostu meczace - byc moze to kwestia przyzwyczajenia ale zwykła,
    prosta tradycyjna klawiatura HP i takaz myszka jest dla mnie jak
    przedłuzenie reki :)))

    I jeszcze a propos wydajnosci procków - pracowałem chwile na lapku IBM z
    procesorem i3... Nie wiem co to jest za gówno ale pracowac na tym sie nie
    da... Nieporównywalnie wolniejszy od c2d czy mojego athlona.
    Nawet go wyczyscilismy do zera i postawilismy system od nowa - tragedia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 57. Data: 2019-04-28 15:22:17
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-28 o 13:59, Budzik pisze:
> [...]
    > da... Nieporównywalnie wolniejszy od c2d czy mojego athlona.
    > Nawet go wyczyscilismy do zera i postawilismy system od nowa - tragedia.

    Mowa o pełnoprawnym, mobilnym i3, czy niskonapięciowej wersji?

    Swego czasu miałem straszne problemy z lagami na Windows 10, na jeszcze
    słabszym lapku niż C2D (Pentium N3700, no proszę Cię ^^). Kiedy
    stawiałeś system na nowo? Zainstalowałem Windows 10 na świeżo, po
    którymś tam updacie w grudniu i wniosek mam jeden - coś było ewidentnie
    skopane w którymś buildzie Windowsa 10, bo dokładnie 2-3 miesiące temu
    zainstalowałem od nowa cały system i śmiga aż miło. Tylko tam jest SSD.
    Przed reinstalacją działał jak by miał w środku co najmniej
    wolnoobrotowy HDD z lat 90-tych ^^ Teraz aż się dziwię, że z tym
    Pentiumem tak wszystko śmiga (HP G4).

    C2D z kolei dość wiekowy procesor i ja bym się raczej w nic takiego już
    nie pchał.

    Plusem tego Pentium M jest kompletny brak chłodzenia, tzn. jest ale w
    100% pasywne bo ten procek się prawie nie grzeje.

    Co do tematu, to jest jeszcze opcja jakiegoś poleasingowego lapka, np.
    Dell:
    https://scrascom.pl/laptop-dell-latitude-e6230-i5-4g
    b-120gb-ssd-intel-hd-windows-10

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 58. Data: 2019-04-28 17:23:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Filip454 f...@g...com ...

    > Mowa o pełnoprawnym, mobilnym i3, czy niskonapięciowej wersji?

    Niestety nie wiem.
    Jak to sprawdzic?
    To jest Lenovo ThinkPad x220
    Przepraszam, to i5...

    i5 - 2520M 2,5GHz
    Do tego 6GB Ram

    Nie wiem dlaczego ale to jest masakrycznie wolne...

    > C2D z kolei dość wiekowy procesor i ja bym się raczej w nic takiego
    > już nie pchał.

    Dzis juz pewnie nie ale jak masz c2d i do tego dysk ssd to nic mu do
    zwykłej pracy biurowej nie brakuje.
    Złozyłem taki pare lat temu mojej mamie i do przegladania netu, ogladania
    filmów i ogolnej pracy biurowo-podobnej nic wiecej nie potrzeba.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 59. Data: 2019-04-28 17:30:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Apr 2019 15:23:57 +0000, Budzik wrote:
    > Użytkownik Filip454 f...@g...com ...
    > To jest Lenovo ThinkPad x220 Przepraszam, to i5...
    > i5 - 2520M 2,5GHz Do tego 6GB Ram

    Do zeszłego miesiąca miałem T520 z tym właśnie CPU - coś musisz mieć nie
    tak, bo ten CPU śmiga aż miło. No chyba że w tle non-stop transkodujesz
    filmy do x265...

    A może w BIOSie masz wyłączoną obsługę multi-core?
    Albo zatkany wentylator i CPU schodzi do minimalnych obrotów by uniknąć
    przegrzania?

    Mateusz

  • 60. Data: 2019-04-28 17:30:51
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/04/2019 01:38 AM, Filip454 wrote:
> [...]
    > ogólnie gitarka.
    >
    > Rozejrzałbym się za nowym laptopem lub którymś ze stajni IBM ThinkPad (może

    A ja swoim rodzicom kupilem Intel NUC. Male pudelko za telewizorem i do
    tegoz telewizora podlaczone po HDMI. Klawiatura i myszka beprzewodowe,
    mozna sobie multimedia poprzelaczac z daleka.
    Intel celeron rdzenie, 2cos tam GHz, 4 GB RAM, SSD na Ubuntu. Ostatnio
    tania kamerke dokupilem i jakos sie dogadujemy. :)