  • 1. Data: 2018-12-25 07:54:12
    Temat: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: m...@g...com

    Cześć! 10 lat temu dzieki pomocy Grupy złożyłem rodzicom komputer stacjonarny.
    Wszystko super, ale latka lecą ;)
    Proszę o pomoc w doborze podzespołów lub gotowego firmowego komputera. Zależy na
    niskiej cenie i jakosci, wydajność na drugim miejscu - mama nie gra w gry, nie
    montuje wideo oto ;)
    Sam pracuję na sprzęcie obgryzionej konkurencji, stąd nie bardzo mam pojęcie co się w
    ostatnim czasie wydarzyło w świecie pecetów.

  • 2. Data: 2018-12-25 09:54:41
    Temat: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2018 22:54:12 -0800 (PST), m...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > Sam pracuję na sprzęcie obgryzionej konkurencji, stąd nie bardzo mam pojęcie co się
    w ostatnim czasie wydarzyło w świecie pecetów.

    Sam latem złożyłem sobie nowy komp więc mogę coś polecić. Płyta micro
    Asus H97M-PLUS w skrzynce micro, proc 4-rdzeniowy i5-4590S, 4GB RAM i
    dysk M.2 SAMSUNG MZHPU512HCGL-000H1. Grafika tylko prockowa.
    IMO zrobiłem ciekawe rozwiązanie chłodzenia:
    https://tinypic.pl/1qzk945d9s37. Jak widać, na procku jest bierny
    radiator z kominkem z kawałka tektury uszczelniającym przestrzeń
    pomiędzy radiatorem a wiatrakiem w dnie zasilacza. Zasilacz ma
    wymieniony wiatrak na BE QUIET! Pure Wings 2 140mm ponieważ oryginalny
    był za głośny i z nieregulowanymi obrotami. Wiatrak ma wyprowadzony na
    zewnątrz kabelek i jest zasilany z gniazda przeznaczonego dla chłodzenia
    procka. W efekcie komp jest praktycznie bezgłośny. Skuteczność
    chłodzenia jest wystarczająca - komp chodził tydzień non stop w upały
    przy pełnym obciążeniu procka. Temp. w pokoju bywała 28 st a temp.
    procka nie przekraczała 75 st.
    Lepiej jednak kupić płytę z chipsetem Z97 bo można do niej zaaplikować
    dysk M.2 NVMe (do mojej tylko AHCI). Tyle że są one znacznie droższe.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-12-25 14:31:29
    Od: s...@g...com

    > proc 4-rdzeniowy i5-4590S, 4GB RAM i

    Nie ma to sensu! Od Amd dostaniesz tyle rdzeni ile od Intela wątków (czyli od Amd
    dostajesz 2 razy więcej wątków)... I do tego jeszcze taniej...

  • 4. Data: 2018-12-25 20:21:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2018 07:54, m...@g...com wrote:
    > Zależy na niskiej cenie i jakosci, wydajność na drugim miejscu

    https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core
    -i5-250gb-4gb-7735644457

  • 5. Data: 2018-12-25 20:52:49
    Od: z <...@...pl>

    > https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core
    -i5-250gb-4gb-7735644457

    Do tego dokupiłbym dysk SSD za 200 zł
    (jak ktoś już w SSD wdepnie to ma wszędzie dookoła ;-) )

    Ale NIE... Ale NIE. Moja szefowa musiała sobie kupić coś białego i
    ładnego z japkiem :-)

    PS. W kwestii ładności zakupiłem sobie prywatnie używaną obudowę
    Modecom Alfa M2 za 150 zł. Szefowa powiedziała że ładna :-)

  • 6. Data: 2018-12-25 21:07:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2018 20:52, z wrote:
    -i5-250gb-4gb-7735644457
    > Do tego dokupiłbym dysk SSD za 200 zł

    Win10 miesci się na dysku ssd 32GB. Więc można taki dostać za 3 dychy.

  • 7. Data: 2018-12-25 22:26:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2018 20:21:32 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core
    -i5-250gb-4gb-7735644457

    Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo. Niedawno miałem Della w
    rękach. Maszyna o wielkich osiągach w swoim czasie - 2 4-rdzeniowe Xeony
    :) I na dzisiejsze czasy też sobie radzi ale huczy jak odkurzacz i nikłe
    szanse by coś w tym względzie zmienić bo konstrukcja i bios nie pozwolą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-12-25 23:23:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2018 22:26, Jacek Maciejewski wrote:
    -i5-250gb-4gb-7735644457
    > Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo.

    Mam takie 4. W każdym aby stwierdzić czy właczony muszę sprawdzić czy
    świeci dioda. Nie słychać. Masz coś popsutego.

  • 9. Data: 2018-12-26 09:59:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-25, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    > Nie ma to sensu! Od Amd dostaniesz tyle rdzeni ile od Intela wątków
    > (czyli od Amd dostajesz 2 razy więcej wątków)... I do tego jeszcze
    > taniej...

    Jest sens bo to nie konkurs na najbardziej optymalne cenowo cpu, a
    całość pakietu. Delle sff/usff są bardzo przyzwoite w szerokim tego
    słowa znaczeniu.

    Sam kupiłbym własnie takiego, ewentualnie rozważyłbym jakieś minipc na
    niskiej mocy celeronie/pentium, wyłącznie z pasywnym chłodzeniem.
    Np.
    https://www.aliexpress.com/item/Barebones-Mini-PC-In
    tel-Celeron-N3160-Quad-Core-Windows-10-Thin-Client-M
    ini-Desktop-PC-Gaming/32836867426.html

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-12-26 10:08:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2018 23:23:32 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Mam takie 4. W każdym aby stwierdzić czy właczony muszę sprawdzić czy
    > świeci dioda. Nie słychać. Masz coś popsutego.

    Nie wierzę. Musisz mieszkać w hałaśliwej okolicy. Albo nie wiesz co to
    cisza :)
    --
    Jacek
    I hate haters.