  • 61. Data: 2019-04-28 19:59:44
    Temat: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Do zeszłego miesiąca miałem T520 z tym właśnie CPU - coś musisz mieć
    > nie tak, bo ten CPU śmiga aż miło. No chyba że w tle non-stop
    > transkodujesz filmy do x265...
    >
    > A może w BIOSie masz wyłączoną obsługę multi-core?
    > Albo zatkany wentylator i CPU schodzi do minimalnych obrotów by
    > uniknąć przegrzania?

    Ogolnie to ja nic na tym nie robię bo to laptop drugiej polówki.
    Ale pare razy probowałem coś zrobić i lagi sa takie ze odpusciłem
    sobie...

    On miał tak od poczutku wiec to nie kwestia zabrudzen.

    Przykładowo klikam otworz panel sterowania i czekam 10s...
    Przejscie do kzdej kolejnej opcji to 2-3 sek.

    Na stacjonarce opoznienia sa praktycznie nie zauwazalne.

    Ciore multi w bios - enabled
    hyper threading w bios - enabled

    Co jeszcze mozna sprawdzic i gdzie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 62. Data: 2019-04-28 21:28:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Apr 2019 17:59:44 +0000, Budzik wrote:
    > Ciore multi w bios - enabled hyper threading w bios - enabled
    >
    > Co jeszcze mozna sprawdzic i gdzie?

    No to może sprawdzić jak się zachowuje na jakimś liveCD typu Knoppix? To
    wykluczy (lub potwierdzi) ew. przyczynę programową (zawirusowanie,
    zaśmiecony rejestr itp itd).

    Sprawdziłbym też, na wszelki wypadek, co mówi smartctl. Ostre lagowanie
    to jeden z typowych objawów dogorywającego dysku magnetycznego.

    Mateusz

  • 63. Data: 2019-04-28 23:42:57
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-28 o 19:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Przejscie do kzdej kolejnej opcji to 2-3 sek.
    >
    > Na stacjonarce opoznienia sa praktycznie nie zauwazalne.

    Może dysk pada. Jak wygląda SMART? Wszystko w porządku? Może zrób deep
    scan w HD Tune? Jeśli to wina dysku, to często od razu wyjdzie.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 64. Data: 2019-04-29 05:44:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-28, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
    > Sprawdziłbym też, na wszelki wypadek, co mówi smartctl. Ostre lagowanie
    > to jeden z typowych objawów dogorywającego dysku magnetycznego.

    Przy mechanicznym zwykle też słychać. A ja właśnie przerabiam taki
    przypadek z tanim dyskiem ssd typu noname, kupionym chyba 5 lat temu.
    Problem wyszedł na jaw jak zabrałem się za backup całego urządzenia
    blokowego i postanowiłem najpierw dopełnić wolne miejsce zerami. Nagle
    okazało sie, że zamiast 200MB/s mam 5MB/s :)

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2019-04-29 08:37:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 29 Apr 2019 03:44:42 +0000, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > blokowego i postanowiłem najpierw dopełnić wolne miejsce zerami. Nagle
    > okazało sie, że zamiast 200MB/s mam 5MB/s :)

    Może potrzebuje TRIM do ozdrowienia? Dopełnienie zerami tego nie
    załatwia. Te obecne SSD ponoć już nie potrzebują, ale kilka lat temu SSD
    mocno zwalniało z czasem jeśli się go nie traktowało TRIMem.

    Mateusz

  • 66. Data: 2019-04-29 09:04:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-29, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Może potrzebuje TRIM do ozdrowienia? Dopełnienie zerami tego nie
    > załatwia. Te obecne SSD ponoć już nie potrzebują, ale kilka lat temu SSD
    > mocno zwalniało z czasem jeśli się go nie traktowało TRIMem.

    Sprawdzę, choć wydaje mi się, że miałem tam ostatnio jakies ubuntu 18.04
    a ZCW od tej wersji cron miał zdefiniowany trim raz na tydzień.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2019-04-29 09:19:38
    Od: ń <k...@t...sie>

    Rodzicom kupiłbym AiO (All in One) czyli monitor z całą reszta w środku monitora, do
    tego oczywiście klawiatura i mysz (najlepiej
    bezprzewodowe jeżeli umieją zmienić baterie).

  • 68. Data: 2019-04-29 17:50:18
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-29 o 09:19, ń pisze:
    > Rodzicom kupiłbym AiO (All in One) czyli monitor z całą reszta w środku
    > monitora, do tego oczywiście klawiatura i mysz (najlepiej bezprzewodowe
    > jeżeli umieją zmienić baterie).

    Też dobra opcja. Swego czasu Lenovo miało interesujące komputerki AiO.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 69. Data: 2019-04-29 17:51:30
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Sprawdzę, choć wydaje mi się, że miałem tam ostatnio jakies ubuntu 18.04
    > a ZCW od tej wersji cron miał zdefiniowany trim raz na tydzień.

    Wstaw odczyt z CrystalDisk. Zobaczymy, czy dysk jest rzeczywiście
    zdrowy. Tylko nie zapomnij zamazać numeru seryjnego.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]