  • Data: 2012-07-10 16:38:16
    Temat: Re: Tanie zasilacze z allegro
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-07-2012 o 08:16 b0ni napisał na pl.comp.pecet:

    > Heh, to obejrzyj dobrze ten "wykres".
    > To są osiągi w optymalnym punkcie pracy, co praktycznie nigdy się
    > nie zdarza przy "normalnym" obciążeniu.

    A ileż można patrzeć na te wykresy :) To jest krzywa od 20 przez 50 do
    100%. Nie widzę tam punktów i nie wiem co to jest "normalne obciążenie".
    Chyba nie chcesz powiedzieć, że to nie jest krzywa?

    > Bo iloczyn start i mocy pobieranej jest zbliżony. Jeżeli straty
    > zmalały, ale zapotrzebowanie na energię wzrosło, to ten iloczyn nie
    > zmienił się znacząco.

    Ciekawe podejście. Przecież gdyby nie lepsza sprawność to straty byłyby
    jeszcze większe i to dużo, bo procentowo. Pretensje co do zapotrzebowania
    na energię to można mieć tylko do ludzi, a raczej ich mentalności.
    Gdyby był powszechny nacisk na energooszczędne urządzenia to producenci
    byliby zmuszeni takowe produkować.
    Jak zaglądam do starego komputera i widzę tylko jeden wentylator w
    zasilaczu, to mam wrażenie, że ten postęp technologiczny gdzieś minął się
    z rozumem.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail