  • Data: 2019-02-17 21:32:12
    Temat: Re: Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-17 o 13:24, LordBluzg(R) pisze:

    > Przede wszystkim brak nasiąkania wilgocią i mniejsze parowanie w
    > przypadku zimy a co za tym idzie, brak smrodu z zapierdziałych siedzeń.
    > Bardziej odporne na zabrudzenia (smary/tłuszcze).

    Sama skóra sama w sobie - zgoda.

    > Lepsze wsiadanie/wysiadanie (dupa się śliska).
    > Mniej problemów z zarzyganą tapicerką, lodami, sokiem, colą.

    No ale jak? Skóra ma mnóstwo otworków. Pod nimi musi być jakaś mata
    zapewne. Jak chcesz wydobyć z tej maty zanieczyszczenia? Jeśli tam się
    wilgoć dostanie, a już w szczególności wymienione typy wilgoci, to jakoś
    nie mogę sobie wyobrazić jak pozbyć się syfu.

    Przy tapicerce welurowej zdarzyły się "wypadki". Odkurzacz piorący
    świetnie realizował swoją robotę.

    Wsiadanie i wysiadanie... Zgoda, ale w bardzo specyficznych
    okolicznościach: długie spodnie i umiarkowana temperatura. Ja akurat mam
    czarną skórę. Więc latem da się niemalże papierosa od niej odpalić mimo
    szyb tłumiących podczerwień. W życiu nie usiadłbym na coś takiego.
    Producent auta to przewidział i dodał w pilocie funkcję służącą do
    schładzania foteli i wnętrza zanim się wsiądzie. Więc nie tylko ja mam
    tak wrażliwy tyłek.
    Kolejna rzecz: latem, krótkie spodnie, skórą dotykasz skóry. Zawsze się
    w tym miejscu przykleisz do fotela. Wysiadanie bywa bolesne.

    Zimą gdy siadało się na welurowym fotelu, owszem, zimno, ale
    błyskawicznie fotel zyskiwał temperaturę komfortową. Przy skórze
    bezwładność cieplna jest tak duża, że gdyby nie podgrzewanie foteli to
    jajca bym se odmroził. Chłód fotela czuć przez puchową kurtkę nawet.
    Podgrzewanie daje skutek po ok. 2 minutach. Niby szybko, ale dyskomfort
    spory.

    > Jak ktoś ma jakieś halo, można użyć nakładek na siedzenia, które łatwo
    > się pierze lub kupuje nowe. Przy welurach to raczej lekko bezsensowne bo
    > kiedy nakładka przesiąknie to welur nasiąknie (cola, piwo/inne).
    >
    > Generalnie, łatwość w utrzymaniu czystości i lepszy zapach.

    Tego nie dostrzegam. Pranie weluru jest szybkie i skuteczne. Skóry nie
    wypiorę bo zaleję całą elektrykę / elektronikę fotela.

    Do napisania wątku skłoniła mnie zabawna rzecz jaką zauważyłem u moich
    znajomych. Kupili sobie designerskie mieszkanie. Wszędzie białe skóry z
    mysich pipek lub jeszcze lepsze (chwalili się tym, ale nie zapamiętuję
    takich rzeczy). No i jest kanapa a na niej koc. Pytam się w czym
    rzecz... odpowiedzieli, że po każdej wizycie gości muszą czyścić skórę
    bo głównie jeansy farbują...

    Druga przypowieść: sąsiad ma dwie luksusowe BMWuchy prosto z salonu.
    Jeździ nimi od 2 lat. Tapicerki jasne. Fotele wyglądają tak, jakby miały
    gęsią skórkę. Otwory w skórze wyglądają jakby zostały ołówkiem
    dorysowane. Cały syf zbiera się głównie w tych otworkach i zafarbowuje
    ich brzegi. Nie sposób to wydłubać. Mają gościa, który gruntownie co
    tydzień czy dwa czyści te auta wewnątrz. Być może nie robił profesury z
    czyszczenia skór :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek