  • Data: 2014-12-18 20:38:54
    Temat: Re: Telewizory kineskopowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale wiesz ... spojrz na to
    > http://petapixel.com/assets/uploads/2010/03/rudiknew
    .jpg

    > Ma w sobie cos ?
    > Jesli uwazasz ze nic, tos prostak i cham, bo jury nagrodzilo :-)
    >
    > A teraz spojrzmy na oryginal
    > http://petapixel.com/assets/uploads/2010/03/rudikori
    ginal.jpg

    > Kolor zabija sztuke, a ziarno ja tworzy :-)

    Przecież dobrze wiem jak to wygląda, również od środka. Nawet uważam,
    że to coś tam jest. I nie twierdzę, że to coś złego, że ktoś cyknął
    zdjęcie komórką, a potem nałożył filtr z ziarnem. Oczywiście jeśli
    nie zrobił tego przez kliknięcie na przycisk "Old fashion photo #6"
    w jakims Instagramie. Chociaż z tą oczywistością, to jak sie chwilę
    zastanowiłem, to też nic pewnego -- umiem sobie wyobrazić sytuację,
    że i to by było Działaniem Artystycznym.

    > Potem co prawda jury zmienilo zdanie, ale to z innych przyczyn
    > http://petapixel.com/2010/03/03/world-press-photo-di
    squalifies-winner/

    Natomiast na temat tego jury, i w ogóle organizatorów konkursu,
    zdanie mam złe. Czy oni naprawdę sobie wyobrażali, że ktoś włóczy
    się po świecie z camera obscura załaddowaną jakimś szczególnie
    ziarnistym materiałem fotograficznym?!

    > No, kiedys mi przeszkadzaly. Ale wtedy aparat mial 2Mpx, albo i mniej.
    > Dzis mi przeszkadza ziarno cyfrowe, tzn szumy matrycy ... ale
    > naswietlarki zdjec to chyba nadal maja mniejsza rozdzielczosc.

    Robiłem kiedyś zdjęcia aparatem Sony Mavica z matrycą 1600x1200,
    czyli właśnie 2Mpx. Aparat ogromny, matryca też w nim spora być
    musiała. Zresztą nagrywał na płytki CD, bo wtedy jeszcze flasha
    nie było, tak dużego przynajmniej. Chyba nie spotkałem już później
    apratu, z którego jkości zdjęć bym był *subiektywnie* tak bardzo
    zadowolony. Popatrzyłem teraz na te fotki (przeszło 10 lat mają)
    -- i potwierdzam, dalej robią na mnie pozytywne wrażenie.

    > Masz cos nie tak. Miliardy ludzi ogladaly i nie narzekaly :-)

    Ja wiem, że ze mną coś nie tak. Zawsze byłem w mniejszości. Telewizja
    analogowa nigdy nie satysfakcjonowała mnie swoją jakością techniczną.
    Czekałem na to, aż się poprawi. Nie doczekałem się -- wcześniej
    zjechała z jakościa merytoryczną poniżej wszelkiej krytyki. Za to ta
    techniczna już jest dla mnie OK. Monitor, na którym oglądam fotki
    też jest OK -- choć też ma circa 2Mpx.

    --
    Jarek