    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Termin przydatności do zużycia" Pb95 w baku !?
    Date: Wed, 22 Nov 2017 11:31:08 +0100

    Użytkownik "LinFanQri" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Raz w miesiącu tankuje zbiornik Pb95 do pełna. Uzupełniam ok. 10-15l
    >paliwa w 40l zbiorniku. Tyle zużyje mi instalacja LPG. Tak robię od
    >ok. pół roku.
    >Czy po jakimś czasie w zbiorniku nie zrobi się z tego jakiś "mazut"
    >albo inny szlam-paliwowopodobny?! :)

    Mialem kiedys LPG, ale zapalalem na gazie i potrafilem benzyny nie
    uzywac przez kilka miesiecy wcale.

    Raz w trasie gdzies pod Wieluniem widze tania benzyne, to zatankowalem
    do pelna.
    Pare miesiecy pozniej pojechalem na benzynie ... silnik zaczal dziwny
    odglos wydawac.
    Jakby ktos igly wysypywal. Mysle, ze to spalanie stukowe bylo, ale
    jakies dziwne.

    Dolalem denaturatu (podnosi oktany), troche wypalilem, chyba
    zatankowalem troche nowej.
    Pare miesiecy pozniej przelaczam na benzyne ... auto nie bardzo chce
    jechac, dlawi sie itp.

    Po dluzszej walce (:-) okazalo sie, ze filtr paliwa mam zaklejony
    jakas galaretowata substancja.
    Z benzyny chyba pochodzila, ale przypominam, ze to zla benzyna byla
    :-)

    Wiki tez cos pisze o gumowatosci
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability

    Ale to po pol roku, mysle ze twoj styl jest bezpieczny.

    >Auto francuskie także wskaźnik poziomu paliwa to jest totolotek. Nie
    >da się na tym jeździć. Chip z montażem to ok. 200-300PLN u gazownika
    >(trochę szkoda :/) Zastanawiam się czy dmuchane, chuchane, trzymane
    >pod kocem autko czasami pewnego dnia szlak nie trafi bo poleci
    >"stare" paliwo i wszystko szlak trafi :/

    ale jakie stare - na naszych drogach to po kilometrze masz wymieszane
    :-)

    J.