    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?
    Date: Sat, 26 May 2018 01:00:50 +0100

    On 25/05/2018 23:25, Krystek wrote:

    > A chociażby tak, jak na dysku TOSHIBA SSD Pro:
    > <https://media.cdn.videotesty.pl/media/cache/09/a8/0
    9a829b9b81a51e7434d5fd588444bb1.jpg>

    Bez sensu! ...bo wyrwane z kontekstu - wyjaśnienie poniżej.

    > Tu link z większą liczbą zdjęć -
    > <https://www.videotesty.pl/recenzja/1586/toshiba-q-s
    eries-pro-ssd-test-dysku-o-pojemnosci-256gb/>

    I tu widać po co te pady. Umieszczono je pomiędzy kośćmi a "ameliniową"*
    obudową i ta robi za radiator - większa powierzchnia wymiany ciepła niż
    same kości.
    Użycie samych termopadów tylko zaszkodzi. One mają tylko i wyłącznie za
    zadanie pośredniczyć w wymianie ciepła pomiędzy elementami.
    Będzie to miało sens np. gdy dasz pady między metalową obudowę a kości
    przykręconego do niej modułu sata (SSD).

    * dla tych co nie "znajo" co to "amelinium" (jeśli się tacy uchowali) -
    https://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM ;D

    > Zgadza się. Pełnowymiarowy się nie zmieści. Dobrze, że to połówka.

    I właśnie dlatego ja bym go dał bezpośrednio w slot - no chyba, że ten
    konkretny moduł jest jednak za wysoki w co wątpię bo podobne montowałem
    i nie było problemów.

    > Wentylator jest pod płytką montażową dla dysku HDD.

    Tak wiem. Ale jeśli z niego zrezygnować to w jego miejsce wchodzi drugi
    HDD/SSD. Widziałem dwie takie przeróbki. Wentyl zamontowano wtedy na
    zewnątrz "budy" (tu estetyka może razić).

    > Tam będzie 1TB WD,
    > więc przynajmniej jeden wentyl jest potrzebny.

    W takim razie pozostają okolice RAM, albo przeróbka "budy" i wentyl na
    zewnątrz.

    > Też bym używał, ale ten sprzęt leży u mnie już jakiś czas. Miałem do
    > niego RAM, więc też wykorzystam. Zaletą akurat tego modelu jest to, że
    > ma wbudowany zasilacz. Wystarczy zwykły komputerowy kabel zasilający i

    Zaletą? Serio?
    Właśnie przyszło mi na myśl, że jakbyś miał jakiś "zbędny" picoPSU to
    mógłbyś wyj#$%ć tego klocka i miałbyś sporo miejsca na kilka dysków w
    RAIDie. Wtedy faktycznie zasłużyłoby to na nazywanie NASem. ;D

    > już. Do tego, do czego będzie wykorzystywany nie jest potrzebna duża
    > moc, a to akurat jest dwurdzeniowa wersja Atoma, więc myślę, że da radę.

    O CPU bym się nie martwił. Bardziej o "powierzchnię magazynową" i jej
    wydajność.

    > Bardziej mnie ciekawi właśnie jak go zmodować, stuningować. Poprawić
    > chłodzenie itd.

    Z tym sprzętem nie poszalejesz. ;D
    --