    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Termostat: LM57 Texas Instrument
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 2 Aug 2018 08:27:59 +0200

    Dnia Wed, 1 Aug 2018 19:38:51 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > 10-stopniowej histerezy, mimo że grzałka nie jest do triaka
    > w ogóle podłączona, więc temperatura musi narastać od samego
    > faktu załączenia układu.
    >
    > Co posprawdzałem - ano wyjście odwracające TOver, które
    > pracuje w układzie otwartego kolektora, zasilane jest z pull-upa
    > 4,7kohm z Vcc (3,3V). Podłączona tam jest także baza tranzytora
    > NPN który steruje opto-triakiem. Czyli prąd wyjścia w stanie LOW
    > gdy open drain przewodzi jest rzędu 0,6-0,7mA. Czy tak mały
    > prąd może powodować samoogrzewanie się układu? Datasheet
    > pokazuje opornik 100kohm w roli pullup... ciekawe....

    A napiecie na tym wyjsciu jakie wtedy ?

    0.5V*0.7mA = 0.35mW, a rezystancja termiczna 0.183 C/mW ... nie, to
    nie jest 7 st

    > A może 4,7k jest ok i po prostu jakiś inny komponent blisko się grzeje?

    Wielce prawdopodobne ... ale skad ta reakcja na wlaczenie optotriaka ?

    -zmierz tem opornik, czy aby na pewno 4.7k
    -zmien na 47k
    -dodaj drugi na drugie TOver - bedzie stale grzanie
    -zmierz zasilanie - moze ono plywa, albo smieci lataja,
    -punkt 8.3.6.3 ... i 9.1.1
    -dodaj kondensator na zasilaniu,
    -a trip test dobry ? Moze mierzysz co innego

    -i jeszcze taki cytat
    To minimize self-heating, the load current on VTEMP should be
    minimized

    -tak z ciekawosci ... doklej mu jakis czujnik temperatury i zmierz :-)

    J.