    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termostat: LM57 Texas Instrument
    Date: Thu, 2 Aug 2018 14:08:15 -0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zmierz, to sie moze duzo wyjasnic.

    > No tak, to nawet jak sie grzeje od pradu rezystora, to tym bardziej
    > bedzie wyjscie przewodzic i grzalki nie wlaczac.
    >
    > Ale skoro tak ... to jak spowodowales wlaczenie grzalki ?
    > Trzeba bylo uklad schlodzic, czy prog jest ustawiony wyzej ?
    > Bo skoro grzalka odlaczona, to sie nie powinien przestawic ... wiec
    > moze jakies zaklocenia lapie ?

    Testuje w termotronie - ustawiam temperature powietrza na 4C i urządzenie w
    obudowie się schładza, aż wnętrze przejdzie przez próg termostatu i włączy
    grzałkę (zamiast grzałki jest tam teraz brzęczyk).
    Problem polega na tym, że jak tylko układ się przełączy na grzanie to
    następuje auto-podgrzewanie się, bo za parę minut temperaturę chip zgłasza
    10C większą.

    > To nam nie przeszkadza w kwestii wyrowania mocy strat, ale jak teraz
    > patrze - chyba nie ona jest przyczyną.

    Chyba nie - samogrzanie jest obserwowane gdy zanegowane Tover jest w stanie
    wysokim... a więc prąd nie płynie przez open collector.

    Teraz patrzę na obwód optotriaka który jest załączany tym zanegowanym Tover
    przez tranzystor MMBTA05-TP.
    Ten tranzystor załącza leda optotriaka przez opornik 150 ohm z 3.3V i
    jednocześnie, (równolegle) innego leda (żółtego) dla sygnalizacji
    załączenia grzania, też przez opornik 150 ohm. To już całkiem spory prąd i
    ten tranzystor może się grzać... jeśli jest blisko tego termostatu LM57 na
    płytce to będzie problem...

    > Ale ja o linii Trip_test. Jesli przestawisz - to mierzysz wartosc
    > zadaną.
    > I cos tam pisza o resetowaniu tą linia - moze program resetuje co pare
    > minut ?

    Trip test jest nieużywane, zwarte do masy.