  • Data: 2017-06-25 15:22:38
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-25 o 14:23, Shrek pisze:

    > Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu)
    > czytałem jakąś analizę i... wyszło że w poniżej 10% hamowań
    > elektrodynamicznych napędzało coś innego niż rezystory na dachu.
    > Problem był w znalezieniu "biorcy".

    Tramwaje mają amperomierz, wiele razy widziałem wskazania ujemne. Ale
    ile to jest procent, to pojęcia nie mam.

    > W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie
    > interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro.

    Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem,
    czy to weszło. Na pierwszej linii to działa tylko jeśli jest pod ręką
    drugi pociąg potrzebujący energii - jak w tramwaju.

    MJ