  • 31. Data: 2019-04-28 15:38:02
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-04-2019 o 15:21, J.F. pisze:

    > Poniekad tak bedzie, bo na pewno wsrod ofiar czesc to beda kierowcy
    > .... ktorzy byli gotowi zaryzykowac jazde na automacie.

    > Niekoniecznie. Wypadkow pewnie bedzie niezbyt duzo, a chetnych moze
    > przybywac wiecej.
    > Musk sie pewnie jakos tam zabezpieczy przed pozwami.

    > No coz, to nie jest samochod dla biedoty ... ale przy amerykanskim
    > stylu zycia ... klasa srednia na kredyt, to moze beda spokojni - tzn
    > maja glownie dlugi.
    > No i zakladam, ze sie jakos dogadaja z ubezpieczycielami.
    > A w dodatku ... kto tu winny ? Adwokaci beda mieli uzywanie.

    No właśnie - ktoś za to zapłacić musi.
    I albo zrezygnują producenci, na których przerzuci się koszty
    niedopracowania systemów, albo ich użytkownicy.

    > Tylko znow - to moze zagrozic wprost Tesli ...

    Tesla nie jest żadnym zagrożeniem, nie zdominuje rynku.
    Gorzej jeśli zechcą ją naśladować inni, którzy na nim panują.
    Wtedy takich jeżdżących Windowsów może być na ulicach mnóstwo.

  • 32. Data: 2019-04-28 15:38:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-04-2019 o 15:33, J.F. pisze:

    > Zasadniczo nie ... ale jak program zle rozpozna, to skonczysz pod
    > pociagiem.

    > Nie, pociago twarde sa, a maszynista bezpieczny.
    >
    > Zreszta ... co tam jeszcze maszynista robi ?

    Nikt nie jest głupi i nie zaryzykuje śmierci kilkuset ludzi w razie
    czego....

  • 33. Data: 2019-04-28 16:03:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Apr 2019 15:33:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zasadniczo nie ... ale jak program zle rozpozna, to skonczysz pod
    > pociagiem.

    Faktycznie w końcu mocny argument , jak dotąd nikt pod pociągiem
    prowadząc pojazd nie skończyl. Szwagier rulez.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2019-04-28 16:50:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Patrząc na ilość błędów w każdym (dużo prostszym) systemie, nawet
    > tym sterującym B737Max, wolałbym nie doświadczać tego na codzień na
    > ulicach.

    Niestety doswiadczasz kazdego dnia gdzie błedy systemu wychowania
    codziennie kogoś zabijają (w uproszczeniu)

    I tak sobie mysle, ze gdyby wszystkie auta były autonomiczne to byłoby
    (zwłaszcza na poczatku)
    - duzo drozej
    - odrobine wolniej
    - duzo bezpieczniej

    Potrafie sobie wyobrazic sznur samochodów jadacych płynnie przez miasto
    stałym tempem bo ich komputery porozumiewaja sie z komputerami
    sygnalizacji i dopasowuja do nich predkosc płynnego przejazdu na całkiem
    sporych odcinkach.

    Potrafie sobie wyobrazic, ze predkosc nie bedzie juz tak wazna bo nawet
    jezeli dany odcinek przejedziesz w 30 minuta nie 20 to i tak jestes 20
    minut do przodu bo w tym czasie zamiast prowadzic auto, mozesz robić coś
    innego, chocby sie wyspac :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 36. Data: 2019-04-28 16:50:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nikt nie jest głupi i nie zaryzykuje śmierci kilkuset ludzi w razie
    > czego....

    Sa juz autonomiczne linie metra, statki pływaja na autopilotach, samoloty
    lataja na autopilotach...
    Naprawde nie masz wrazenia ze najbardziej zawodnym czynnikiem jest
    człowiek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 35. Data: 2019-04-28 16:50:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Bezzałogowe metro istnieje od 40 lat - dlaczego nie pociągi?

    Gdzie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 37. Data: 2019-04-28 17:10:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Swoją drogą dziwna sprawa - jutro mają pojawić się pojazdy autonomiczne
    > (nawet u mnie na wsi - w radio mówili że w 2020 będą w moim regionie
    > autonomiczne minibusy dzięki którym seniorzy 100+ będą mogli wybrać się
    > samodzielnie do miasta), a w pociągach dalej maszynista siedzi...
    > Bezzałogowe metro istnieje od 40 lat - dlaczego nie pociągi?

    Ale autonomiczne pociągi praktycznie jeżdzą - ETS - maszynista jest
    potrzebny chyba głównie ze względów psychologiczno-kreatywnych. W
    Japonni maszynista praktycznie nic nie robi, dlatego gada do siebie co
    widzi, bo przecież jak wszytko działa bez niego to kto by na to
    patrzył;). Nawet w metrze warszawskim w zasadzie dałoby się w automacie
    jechać (największy problem to zamnkąć drzwi). Przyczyna jest prozaiczna
    - maszynista jest... tani w przeliczeniu całośc kosztów.

    Shrek

  • 38. Data: 2019-04-28 17:13:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 11:11, J.F. pisze:

    > Ale ja o uzytecznosci w Polsce myslalem.
    > Sam pojedzie ... 60-70 za ciezarowka :-)
    >
    > Poza tym w USA sa tez "zwykle drogi", czasem nawet pod nazwa "highway"
    > :-)
    >
    > J.

    U nas nie da rady, bo nie ma zwykle malowanych pasów wzdłuż jezdni. Na
    tym się wyłoży. A komputer analizuje krawędź jezdni właśnie dzięki takim
    liniom.
    T.

  • 39. Data: 2019-04-28 17:20:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Apr 2019 14:50:19 +0000, Budzik wrote:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...
    >
    > Gdzie?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Lille_Metro

    Mateusz

  • 40. Data: 2019-04-28 20:02:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 17:13, T. pisze:

    > U nas nie da rady, bo nie ma zwykle malowanych pasów wzdłuż jezdni. Na
    > tym się wyłoży. A komputer analizuje krawędź jezdni właśnie dzięki takim
    > liniom.
    > T.
    Sorry, ale głupoty opowiadasz, już kiedyś był film z jazd aut gogle i
    bez trudu sobie radziły na zwykłej drodze z wymijaniem zaparkowanych
    przy drodze aut włącznie.
    A tesla ma bardziej zaawansowany system od google.

    --
    Pozdr
    Janusz