  • 11. Data: 2013-10-11 00:47:38
    Temat: Re: ThinkPad T400 - co mogło zdechnąć?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 04 Oct 2013 19:29:25 +0200, Chris napisał(a):

    (ciach...)

    > Nowe też padają :( przypadkiem gniazdo zasilania nie jest luźne ?

    To w laptopie - no trochę luzu niestety jest. :(

    [ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
    [ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]

  • 12. Data: 2013-10-11 00:47:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 04 Oct 2013 19:53:20 +0200, WiesłaW napisał(a):

    > Jeżeli zasilacz sprawny, to po co kupować jakiś zamiennik? Nie lepiej
    > wymienić sam kabel? Za kilkanaście złotych na Allegro, a jeżeli masz
    > alergię tak jak JoteR to chociażby tu:
    >
    > http://www.nrc.com.pl/?pn=DC-IBM80X55&name=Przew%F3d
    -kabel-DC-do-zasilacza-IBM-wtyk-8.0x5.5&sess_id=d57e
    ba038327b624895cc88acf52ed5d

    > No chyba, że będziesz miał alergię również na lutownicę :)

    Alergii jako takiej nie mam, nie dysponuję po prostu lutownicą. :(

    Zasilacz próbowałem sprawdzić miernikiem, ale albo ja coś robię nie tak,
    albo bez podania jakiegoś impulsu na pin signal zasilacz nie zareaguje. :( I
    dalej mam zgryz, czy tylko zasilacz jest trafiony, czy może gniazdo w
    komputerze (jak nie więcej). :(

    [ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

  • 13. Data: 2013-10-11 16:59:51
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    fo...
    > Dnia Fri, 04 Oct 2013 19:29:25 +0200, Chris napisał(a):
    > (ciach...)
    > To w laptopie - no trochę luzu niestety jest. :(

    w tych modelach to z tego co pamiętam gniazdko nei jest lutowane do płyty tylko
    na kabelkach więc trochę luzu nie musi świadczyć o niczym złym

    Weź miernik i zmierz napięcie na wyjściu zasilacza

    Pzdr
    Piotrek

  • 14. Data: 2013-10-11 17:04:41
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    o...
> [...]
    > Zasilacz próbowałem sprawdzić miernikiem, ale albo ja coś robię nie tak,
    > albo bez podania jakiegoś impulsu na pin signal zasilacz nie zareaguje.

    mierzysz napięcie między zewnątrzną stroną wtyczki a wewnętrzną musi być 20V lub
    coś koło tego, pin środkowy nie wiem do czego jest ale napięcia na nim nie da
    się zmierzyć, jak nei ma napięcia to próbuj inny zasilacz.

    Pzdr
    Piotrek

  • 15. Data: 2013-10-11 17:24:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Oct 2013 16:04:41 +0100, X-Man napisał(a):

    > mierzysz napięcie między zewnątrzną stroną wtyczki a wewnętrzną musi być 20V lub
    > coś koło tego, pin środkowy nie wiem do czego jest ale napięcia na nim nie da
    > się zmierzyć, jak nei ma napięcia to próbuj inny zasilacz.

    Tak też było mierzone u znajomego. Co ciekawe - mierzenie wtyczki jego
    działającego HP też dawało rezultaty równe zero. Więc być może sposób
    pomiaru nie teges. :-/ No nic - sprawdzę jeszcze raz dzisiaj.

    [ Life is simple, when you make choices and you don't look back. ]
    [ (znalezione w sieci) ]

  • 16. Data: 2013-10-11 17:24:40
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Zasilacz zanabyty nowy, zamiennik - to fakt - kupiony w sklepie WGK
    > (JoteR - nie na Allegro :P).

    Zasilacz jak zasilacz, ale skąd ten ThinkPad? Czyżby...? ;->

    JoteR

  • 17. Data: 2013-10-11 19:57:29
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "WiesłaW" napisał:

> [...]

    http://www.nrc.com.pl/?pn=DC-IBM80X55&name=Przew%F3d
    -kabel-DC-do-zasilacza-IBM-wtyk-8.0x5.5&sess_id=d57e

    Hmm...
    "Średnica *zewnętrzna*: 5,5mm
    Średnica *wewnętrzna*: 8,0mm"

    Może niech już lepiej kupuje na tym (za przeproszeniem) Allegro ;->

    JoteR

  • 18. Data: 2013-10-12 02:54:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Oct 2013 17:24:40 +0200, JoteR napisał(a):

    > Zasilacz jak zasilacz, ale skąd ten ThinkPad? Czyżby...? ;->

    Nie mam pojęcia - to nie mój komputer.

    Ja mam Della Latitude D630 kupionego - uważaj - za pośrednictwem Allegro i
    mój sprzęcik przetrwał dwa lata w rękach dosyć słabo obeznanej z komputerami
    siostry i jej syna. :P

    [ Żyjemy nie tak, jakbyśmy chcieli, lecz tak, jak możemy. (Menander) ]

  • 19. Data: 2013-10-13 06:36:20
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Day Fri, 4 Oct 2013 16:38:18 +0200, Przemysław Ryk wrote:

    > Cześć,
    >
    > Laptop jest. Przyzwoity nawet w stanie. Problem miał z zasilaczem -
    > praktycznie ułamany kabel zasilający przy samej wtyczce (mam fotki - ktoś
    > chce obejrzeć?). Zasilacz zanabyty nowy, zamiennik - to fakt - kupiony w
    > sklepie WGK (JoteR - nie na Allegro :P). Podjechałem do domu, podpinam lapa
    > - nie świeci nawet kontrolką ładowania. Zasilacz ma problem (nie mam innego
    > ThinkPada do sprawdzenia), czy raczej laptopu coś padło?

    Kabel ułamany przy wtyczce? Zużycie materiału, czy ktoś mu pomógł (temu
    kablu). Jeżeli druga opcja, to może w gniazdo poleciało? Trza rozebrać i
    zobaczyć czy wszystko z gniazdkiem ok.

    --
    bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
    Jeden Celeron kompa nie czyni.

  • 20. Data: 2013-10-17 23:33:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 06:36:20 +0200, Artur Frydel napisał(a):

    > Kabel ułamany przy wtyczce? Zużycie materiału, czy ktoś mu pomógł (temu
    > kablu). Jeżeli druga opcja, to może w gniazdo poleciało? Trza rozebrać i
    > zobaczyć czy wszystko z gniazdkiem ok.

    Raczej sądzę, że zużycie materiału po prostu.

    [ Moje aukcje na Allegro - http://tinyurl.com/al53a ]