    From: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>
    Subject: Re: To się narobi...
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Sender: hell@heaven
    <k9pquv$3am$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9r0gd$q8p$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <k9sejh$4ik$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <k9siem$r79$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <k9sljr$bi6$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Fri, 7 Dec 2012 14:13:43 +0100

    Dnia Fri, 7 Dec 2012 04:11:30 -0800 (PST), Iguan_007 Iguan_007 napisał(a):

    > 1% dotyczylo jednego, konkretnego zastosowania i bylo liczba wzieta z sufitu.

    Wzieta z sufitu i prawdopodobnie zawyzona.

    > Ty na podstawie tego okresliles ile ludzi w Polsce potrzebuje takiego a nie innego
    telefonu.
    > Nie przesadzasz troche?

    Ten 1% mozna zastosowac do kazdego punktu Twojej listy, imho.
    Mam wielu znajomych, ktorzy maja smartfony. Wiekszosc z nich uzywa ich do
    ...niespodzianka... dzwonienia. Poczte sprawdzaja bo ...kolejna
    niespodzianka... MOGA a nie bo MUSZA. Jeden tylko moj kumpel uzywa ambitniej
    smartfona, ale tez nie do tego co opisales, ale np. bedac turystycznie
    gdzies w PL czy za granica uzywa jakiegos softu, ktory rozpoznaje znane
    miejsca i budynki i mu je opisuje. Taki mobilny przewodnik. Ale na wczasy
    czy turystyke poswieca z 3 tygodnie w roku, poza tym zapierdziela od rana do
    nocy, bo gadzety kosztuja :-)
    To jest tak, ze marketing wmawia ludziom istnienie potrzeb, o ktorych nie
    maja pojecia, a ktore potem zalatwia im gadzetami. I biznesik sie kreci.

    > Skoro co 3-cia komorka w 2011 byla smartfonem to znaczy, ze ludzie

    To ma nazwe: lans.
    Podobny model pozwala pewnej owocowej firmie z USA zbijac kokosy na sprzecie
    niczym sie technologicznie nie wyrozniajacym z tlumu.

    > jednak sa sklonni za nia doplacic. Czy jest to ich widzimisie czy faktyczna
    potrzeba?
    > Nie wiadomo. Nie probuj udawac, ze Ty jestes w stanie to okreslic na podstawie
    wlasnych
    > potrzeb.

    Jak napisalem wczesniej, potrzeby wiekszosci ludzkosci definiuja dzialy
    marketingu. Im szybciej to ogarniesz tym lepiej dla Ciebie. Dotyczy to
    kazdej dzialki, w tym filmow, muzyki, literatury. Moze do dzialki
    "kulturalnej" latwiej Ci bedzie podejsc, moze szybciej zauwazysz plastik MTV
    czy kina holywoodzkiego. Potem to przenies na gadzety.

    > Takie stwierdznie moze dotyczyc calego rozwoju cywilizacyjnego.
    > Dlaczego liczysz w Matlabie czy Excelu? Istnieją stare, sprawdzone sposoby
    > rozwiązywania problemów.

    Matlab i Excel powstaly z potrzeby, nie w celu by potrzebe wykreowac.

    > Dlaczego placisz rachunki przez internet a nie
    > idziesz na poczte?

    Bo to ma sens.

    > Dlaczego jedziesz samochodem jesli mozesz chodzic?

    Na spacer? Czy na drugi koniec kraju?

    > Smartfon nie jest niczym innym jak tylko wygodnym narzedziem ulatwiajacym
    > zycie, nie demonizujmy go.

    Nie demonizujmy, ale i nie wywyzszajmy ponad niebiosa korzysci jakie daje!

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K