    Date: Fri, 07 Dec 2012 18:45:54 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: To się narobi...
    <k9pquv$3am$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9r0gd$q8p$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <50c1c23c$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 07.12.2012 11:17, R.e.m.e.K pisze:

    > Wow, a u mnie w miescie rozklady sa na przystankach, dasz wiare?:-)

    Nie, no to jest rzeczywiście rzecz która jest naprawdę przydatna w
    smartfonie. Z listy którą podał Iguan - bodajże jedyna naprawdę
    użyteczna dla zwykłego ludzia.

    Bo mając takie <uwaga reklama> jakdojade.pl</uwaga> - wklepuję gdzie
    chcę jechać, klikam nawiguj i mi mówi w co gdzie mam wsiąść, informuje
    mnie za ile przystanków mam wysiąść, miodzio po prostu.

    Wychodzi niewiele dłużej niż jakbym się taksówką(*) telepał, a o ile
    taniej.
    (*) taksówką - bo jako człowiek który raz na kilka miesięcy korzysta z
    MPK - po prostu nie wiem co i gdzie.

    A poza tym, to na przykład na filmie widzimy jak jeden młody
    człowiek(M1) mówi do drugiego młodego człowieka(M2) "gdzie dokładnie
    jesteś?", tamten odpowiada "wyślę Ci moją pozycję", robi na telefonie
    "tap", jego rozmówcy telefon robi "ping" i ukazuje się mu mapa z pozycją
    kolegi, z której wie że są od siebie o 200 metrów i ogólnie prawie się
    spotkali.

    Tyle film. W praktyce, M1 przełącza się na pulpit, otwiera mapy, które
    się otwierają kilka sekund. Następnie, kilkanaście sekund do kilku minut
    łapie mu sygnał GPSa. Następnie, wciska dłużej miejsce na mapie gdzie
    jest (jak mu się palec gdzieś nie omsknie), "trwa ładowanie adresu",
    kolejne 2-3 sekundy, jak już załadował adres - to trzeba weń kliknąć.
    Następnie - "udostępnij to miejsce", kolejne kliknięcie. Wybór sposobu
    wysłania - kolejne kliknięcie. Powiedzmy że wysyła SMSem, i dalej jest
    wszystko ok.

    Efekt, samo wysłanie pozycji - to jest 6 kliknięć z czego jedno długie,
    oraz ponad pół minuty na samo wysłanie pozycji. Nie chce mi się
    rozpisywać tego po stronie odbiorcy, ale pewnie wyjdzie mniej więcej
    tyle samo.

    A jak dojdzie do tego jeszcze rozrywka typu "jestesmy na granicy
    nadajników i się przełącza z jednego na drugi i z powrotem przez co nie
    ma internetu", albo "złapaliśmy jakieś wifi ale wymaga logowania przez
    co nie ma internetu" albo proste "nie ma internetu i tyle" albo "jest
    internet, ale akurat nie wiedzieć czemu, tylko GPRS w środku miasta",
    albo "aplikacja się zamuliła, proszę czekać aż telefon ją ubije i
    zaczynamy zabawę od początku itd", to wychodzi jasno, że o wiele
    prościej sobie po prostu opisać okolicę w tradycyjny, analogowy sposób i
    w ten sposób się spotkać.

    p. m.