    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: To się narobi...
    <k9pquv$3am$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9r0gd$q8p$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 07 Dec 2012 20:33:31 GMT

    On 2012-12-06, Radosław Sokół <R...@g...one.pl> wrote:
    > Podałem trzy reprezentatywne. Zawsze się znajdą pojedyncze
    > wyjątki. O nic się nie będę zakładał.

    Ja nic nie wiem o tych trzech reprezentatywnych poza faktem,
    że to raczej topowe modele. A może jednak podałeś 3 wyjątki?
    Topowy model zazwyczaj ma lepszy procesor i większy ekran. Równie
    często jest mniejszy niż tańsze odpowiedniki. To w oczywisty sposób
    sugeruje, że:
    a) pewnie ciągnie wyraźnie więcej prądu,
    b) prawdopodobnie nie ma dużo mocniejszej baterii (jeśli w ogóle).

    Mój telefon - Galaxy S5570 mini - już w momencie zakupu był dosyć
    wolny i miał słaby, mały ekran. Na baterii (nie jakiejś bardzo
    imponującej) trzyma wystarczająco długo, abym nie musiał szczególnie
    pamiętać o ładowaniu. Oczywiście nie będę udawał, że z tego powodu
    go kupiłem (po prostu był najtańszy), ale nie mam powodu do narzekania.

    > PS. Ich funkcją było prowadzenie rozmów telefonicznych.

    Czyli dla przeciętnego człowieka kilka minut dziennie. I ja też
    gadam przez te kilka minut dziennie, ale też m.in. słucham 5-10h
    muzyki. W wystarczająco dobrej jakości, z urządzenia kosztującego
    niewiele więcej niż kosztował mój ostatni kieszonkowy player.

    BTW: "kieszonkowy player pożerał jednego AAA w 5h. Mój telefon
    może grać dobę, choć bateria ma tylko o 50% większą pojemność niż
    tamte "paluszki". I większą moc na wyjściu audio. Ogromnej przepaści
    w wygodzie opisywał nie będę.

    > Więc wcale nie "wypychanie kieszeni". Poza tym wiele
    > "głupich telefonów" ma wbudowany notatnik, kalendarz,
    > alarmy i wiele funkcji PIM absolutnie wystarczających,

    Wbudowane notatniki i kalendarze niepołączone z jakimiś
    kombajnami online mnie zawsze dobijały. Rozwiązanie
    smartphone-owe, czyli telefon synchronizowany z kontem, którego
    używam na codzień, jest nieporównywalnie wygodniejsze.
    Kalendarz/notatnik "odizolowany" od Internetu (często na numerycznej
    klawiaturze zamiast qwerty) jest tak niewygodne, że do momentu kupienia
    Androida wolałem nosić duży papierowy.

    > Nie zgadzam się. Twoje podejście jest szkodliwe.

    Nie dla gospodarki, nie dla osób w niej zatrudnionych, nie dla
    bezrobotnych. Zatem dla kogo jest szkodliwe?

    Czy jeśli w pracy proszę o podwyżkę, to jestem szkodliwy? A gdybym
    poprosił o obniżkę, to naprawiałbym świat?

    > Czysta chęć zysku bez chęci pomagania doprowadzi jeszcze
    > naszą cywilizację do upadku.

    Po pierwsze: nie wiem skąd wniosek, że "bez pomagania". Dziś wrzuciłem
    do jakiegoś kosza Banku Żywności 2 puszki. Nie przez dobre serce i inne
    tego typu brednie. Po prostu mnie stać, a kogoś nie. Stać mnie, bo przez
    lata kierowała mną chęć zysku.

    Po drugie: czysta chęć zysku doprowadziła naszą cywilizację do stanu
    dzisiejszego.
    Powszechna chęć pomagania czy solidarności to bardzo młode idee,
    siegające może 150 lat.

    > Jakoś ich nie widzę.

    Może po prostu jesteś staroświecki i nie lubisz zmian? Może kiedyś
    byłeś bardzo "technologiczny", a ostatnio tracisz kontakt? Nie mam
    pojęcia o co może chodzić, bo Cię nie znam. Nie mniej znam osoby
    wyrażające podobne opinie i zazwyczaj powodem jest właśnie jakiś problem
    z szybkim rozwojem technologicznym oraz przybliżaniem technologii
    ludziom (tzn. jej upowszechnianiem, ułatwianiem). Nie mniej możliwych
    przyczyn jest mnóstwo. I w Twojej "ostrożności" względem smartphone'ów
    nic złego nie ma, ale podważanie sensu naturalnych zmian jest trochę...
    bez sensu.

    > Bo nie mają dużych wymagań.

    Bo według Ciebie Twoje wymaganie: żeby telefon trzymał 10 dni
    jest "lepsze" lub "dojrzalsze" lub "poważniejsze" niż ich potrzeba
    łączenia się ze skype'em, przeglądania sieci, oglądania video itp.

    Mógłbyś dodawać przynajmniej jakieś "moim zdaniem".

    > Nie, bo widzisz w sklepach ich powszechność. A ja co jakiś
    > czas oglądam komputery przenośne w sklepach i NIE MAJĄ TA-
    > KICH WSKAŹNIKÓW. A liczba oglądanych tak pobieżnie modeli
    > już pójdzie w dziesiątki, a nie jednostki.

    Może na tym polega ten problem. Jak się coś kupuje, to zazwyczaj
    wybiera się niezłe (tzn. ja się staram), więc ma się kontakt głównie
    z przyzwoitym sprzętem. Jak Ty łazisz po sklepach i oglądasz towar,
    to masz kontakt przede wszystkim z tanim, masowym gównem (mówiąc
    dosadnie). Zatem proponuję mniej oglądać, a więcej używać :D.

    pozdrawiam,
    PK