    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Date: Thu, 15 Oct 2015 20:44:09 +0000 (UTC)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) koszt zaprojektowania i uruchomienia tx/rx na egzotycznych scalakach
    > jest absurdalnie wysoki (czas, frustracja, siwe włosy, firmy sprzedające
    > w detalu na wagony).

    Transoptory nie są egzotycznymi scalakami, a mikrokontrolerów i tak
    tutaj potrzebuję...

    > Nie ma po co. Tutaj ambicja zazębia się z niebezpieczeństwem że jak ktoś
    > ten drut dziobnie szpadlem to 230V pojawi się na twoim łączu, poleci do
    > komputerka i uwali dysk z pornolami. Nie, to zbyt wysokie ryzyko.

    Jakiego komputerka? To będą dwa mikrokontrolery, jeden będzie miał
    czujniki, drugi wyświetlacz. Nie są ani nigdy nie będą wpięte do peceta.

    Poza tym po to cała ta zabawa z transoptorami, żeby jednak ktoś mógł
    dziobnąć ten kabel i najwyżej upalić bezpiecznik, który będzie po
    stronie zdalnej między zakończeniem linii a neutralem (nie narysowałem
    go, bo dopiero o nim pomyślałem).

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/