    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Date: Mon, 19 Oct 2015 11:22:32 +0200

    news:mvrg3r$ncf$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie. Izolacja przy używaniu transoptorów jest dokładnie taka jak
    > niechlujstwo w ich montazu i izolacji na płytce. Nie zabepieczysz przed
    > wilgocią i twoje 5kV może być tylko wspomnieniem.

    Jak coś się robi w 1 egzemplarzu dla siebie to według mnie o niechlujnie nie
    ma mowy.

    > Ponadto transoptory nie chronią przed uszkodzeniem nadajnika/odbiornika
    > linii. Więc może i pornoli nie skasuje, ale scalaka pewno tak.

    Odizolowanie nadajnika/odbiornika od GND znakomicie ułatwia jego
    zabezpieczenie, ale oczywiście samo w sobie go nie zabezpiecza.

    > Kupujesz egoztyczny to potem szukasz gdzie można go jeszcze kupić bo
    > dostawca miał jedną sztukę.

    Albo nie pamiętam, albo wprowadzasz nowy temat. Była mowa o jakichś
    egzotycznych elementach (scalakach/transoptorach)?

    > IHMO jesli to ma działać bezpiecznie i tanio powinno być bezprzewodowe.

    Chyba demonizujesz problemy wynikające z kabla 100m.

    > Jeśli ktoś się nie lubi z radiami to można pobawić się optycznie dla
    > sportu, tam też się można wykazać.

    Nie lubię się z radiami głównie dlatego, że nie udało mi się w R&TTE
    wyczytać jednoznacznie, że jak mam moduł mający CE to ja już nie muszę badać
    radiówki. Ale wczytywałem się dość dawno i dokładniej nie pamiętam.

    > Alternatywnie: moduły wifi/bluetooth do uC osiągają obsurdalnie niskie
    > ceny.

    Nie mam rozeznania ale wydaje mi się, że w tym temacie szybciej może
    wystąpić sytuacja zniknięcia zastosowanego modelu niż w przypadku
    scalaków/transoptorów.
    P.G.