    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Trawienie nierdzewki do metalografii
    Date: Tue, 5 Nov 2019 15:29:47 +0100

    dyskusyjnych:f02ce581-3c8b-4dbb-a4c3-a026bba52521@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 14:22:46 UTC+1 użytkownik Marcin
    Debowski napisał:

    >Prąd mam, więc będę kombinował z prądem i akustycznie.

    >Już mam taką listę:
    >K2S2O5

    Jakis tiosiarczan ? ciekawe jak by to mialo trawic ... siarką ?
    Czy nadsiarczan mial byc, ale wtedy S2O8 ?

    >KClO3

    No, ciekawe ... niby dobry utleniacz ... ale czy do stali ?
    A przemyslowo to sie go nie produkuje ... w kadziach z nierdzewki
    wlasnie ? :-)

    >NH4F

    Hm, jakos niegroznie wyglada.
    Elektrolitycznie ?

    >KMnO4

    to chyba jakos podobnie jak KClO3.
    Ale z dodatkiem HCl ... chlor trawi dobrze :-)

    J.