  • 31. Data: 2019-01-14 02:23:02
    Temat: Re: Troll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnych
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-13 o 22:07, LEPEK pisze:

    > Czyli, że de facto Tristar nie jest włączony?

    Jako taki włączony jest, bo steruje tymi światłami.
    Tylko nie w sposób "magiczno-dynamiczny", a po prostu fazy świateł są
    zaprogramowane ręcznie.

    Zaleta jest taka, że jak chcą coś zmienić w programie działania świateł,
    to mogą to zrobić centralnie - nie musi jechać ekipa przestawiać zworek
    w szafie przy skrzyżowaniu :)

    W zasadzie nie musi to oznaczać że to jest złe - tylko jak to wdrażali
    to zapowiedzi były wielkie, potem się okazało że te algorytmy jakoś nie
    działają, nikt nie umiał tego naprawić i zostawili tak jak było.

    Z dodatkowych "bajerów" masz w trójmieście kilka tablic wyświetlających
    np. że do centrum dojedziesz w 20min jedną drogą, a w 25min drugą - dane
    pochodzą z faktycznie śledzonych pojazdów.
    Tyle że po co do tego robić osobny system, skoro GoogleMaps też to wie? :)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 32. Data: 2019-01-14 09:12:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 00:52:57 +0100, Uncle Pete wrote:
    > Pod tym względem we Francji widziałem genialne rozwiązanie: z tyłu
    > świateł widać, kiedy przeciwnikowi pali się czerwone.

    To faktycznie sprytny wynalazek - w zasadzie to nawet nie pamiętałem że w
    PL tego nie ma :)
    Za to w PL jest inna (wg. mnie dużo lepsza) sprawa, pt. pomarańczowe
    światło. We Francji Po czerwonym wskakuje natychmiast zielone, i człowiek
    niepotrzebnie w stresie czeka. W Polsce natomiast jest czas się spostrzec
    że "o, to już teraz", wcisnąć bieg i spokojnie ruszyć. Nie wiem dlaczego
    zachód tego nie przyjął.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-01-14 10:21:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 13 Jan 2019 20:01:01 +0100, w
    <48wmewz6s8ps$.1qikrgk5kj1i4$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    olejne-sekundniki-dla-kierowcow-sa-juz-na-52-skrzyzo
    waniach-60453.html

    > We Wrocku przeszlismy na wyzszy poziom rozwoju.
    > Jak tramwaj na przystanku zamknie drzwi, to mu sie zielone zapala.
    >
    > Wiec liczniki zostaly zlikwidowane, bo nie wiedza, kiedy zamknie.

    Trzeci rodzaj prawdy.
    Liczniki są nadal, zlikwidowane zostały na tych skrzyżowaniach, na których
    działa ten "ynteligentny system" do zarządzania ruchem.

  • 34. Data: 2019-01-14 12:16:05
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 13-01-2019 o 16:27, Shrek pisze:

    > No ale przecież finalnie jeżdzisz na swoje światła a nie pieszych.
    >
    > Choć rzeczywiście - u mnie było zielone "łamane" - ty miałeś zielone,
    > przez spory czas (z jednej strony) mieli w tym czasie czerwone, żeby
    > dało się w lewo skręcić (taka partyzantka, bo niby ską ma wiedzieć jakie
    > światło ma przeciwnik). Potem jakiś smieszek to zmienił - lawety stały
    > przez dwa tygodnie koło skrzyżowania. Dobrze że nikt nie zginął.

    Na skrzyżowaniu pod moim domem zmienili odwrotnie. Wydłużyli zielone dla
    jadących z naprzeciwka na mojej ulicy. Wyjeżdżam z garażu, widzę
    czerwone i jestem pewien, że mogę włączyć się do ruchu, bo Ci po drugiej
    stronie skrzyżowania się zatrzymają, a tu zdziwienie!

    yabba

  • 35. Data: 2019-01-14 14:43:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-13 o 20:50, RadoslawF pisze:

    > Preferuje spalinowce. :))

    To sobie kup PKP SM42 ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2019-01-14 15:03:16
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-01-12 o 22:31, Irokez pisze:
    > Polska to taki chory ewenement w europie, jak nie na świecie.

    Oj tak...
    Pamiętam, jak kiedyś zabierali dowód za dodatkowe światło stop na tylnej
    szybie. Dziś jest powszechnie używane, jako podnoszące bezpieczeństwo.

  • 37. Data: 2019-01-14 15:03:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To sobie kup PKP SM42 ;)

    Po Wrocku to by nie by bylo taki glupie, bo torow kolejowych jak
    nasral ... ale ten klopot z parkowaniem.

    Ale dla samej satysfakcji jak to SM nie moze wywiezc ani blokady
    zalozyc - warto :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-01-14 15:07:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-14 o 15:03, J.F. pisze:
> [...]
    > ... ale ten klopot z parkowaniem.
    >
    > Ale dla samej satysfakcji jak to SM nie moze wywiezc ani blokady zalozyc

    A niechby nawet założyli blokadę.
    SM42 nawet by jej nie zauważył, pocięło by jak zapałki :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2019-01-14 15:26:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-13 o 02:33, J.F. pisze:

    > Ale bym sie ograniczyl do 80-100, a tak to dopasowywalem sie do fali
    > :-)
    >
    > Jest jeszcze inna wersja - jakby ustawili zielona fale na 70, to
    > pewnie bym nie przekraczal, bo dzieki licznikom bym widzial.

    Swego czasu (tak ze 20 lat temu?) na wjeździe do Krakowa od strony
    Wieliczki były liczniki pokazujące prędkość, z jaką jechać aby być w
    zielonej fali.
    Ale niestety, "młodzi gniewni" często musieli jechać ile im fabryka
    dała, a później stali przed następnymi światłami. Wg rejestracji - tambylcy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2019-01-14 16:41:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 15:03:22 +0100, J.F. wrote:
    > Po Wrocku to by nie by bylo taki glupie, bo torow kolejowych jak nasral
    > ... ale ten klopot z parkowaniem.
    >
    > Ale dla samej satysfakcji jak to SM nie moze wywiezc ani blokady zalozyc
    > - warto :-)

    Tylko skąd budżet na paliwo? Bo wibrator pić lubi...

    Mateusz