  • Data: 2009-05-13 14:11:17
    Temat: Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Ale ja mam na mysli stworzenie archiwum, gdzie raz nagrany nosnik bedzie
    >lezal 10 czy 20 lat nie ruszany, ewentualnie sluzyl do zrobienia doraznej
    >kopii.

    Załóżmy, że to DVD bedzie sprawne za 20 lat, tylko czy:
    1. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz napęd który to odczyta,
    2. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz progra który oczyta te pliki z
    DVD,
    3. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz dokumentację i kasę wystarczajcą
    abyś mógł napisać samemu/zlecić soft który coś zrobi z tymiy danymi.
    4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

    Wbrew pozorom, archiwizacja na papierze ciągle ma przewagę w wielu
    praktycznych zastosowaniach.

    --
    Grzegorz Krukowski