eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTrzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo krotkich impulsow swietlnych. › Re: Trzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo krotkich impulsow swietlnych.
    Subject: Re: Trzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo
    krotkich impulsow swietlnych.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>
    Date: Tue, 24 May 2016 10:12:51 +0200

    W dniu 23.05.2016 o 21:19, Tadeusz Wajda pisze:
    > Promien laserowy będzie się odbijal od tarczy czy lusterka i wracal do
    > odbiornika zlokalizowanego przy nadajniku. Uzyskamy pewna czestotliwosc jego
    > pracy zalezna od odleglosci do tarczy.
    >
    > Pomiar zmian odleglosci będzie w zakresie około 2.7 m, gora powiedzmy 3 m.
    > Wymyslilem sobie, ze im krotszy impuls tym wieksza rozdzielczość układu
    > uzyskamy. Ale te impulsy być może, mogą być znacznie dluzsze, byleby miały
    > stabilne parametry a glownie dlugosc.

    A po grzyba to ma działać impulsowo? Ja bym zmodulował zasilanie diody
    generatorem synchronizowanym za pomocą pętli pll sygnału powracającego.
    Pętla będzie stabilizować fazę, więc zmiana odleglości wymusi zmianę
    częstotliwości generatora, którą łatwo zmierzyć.
    Może to będzie łatwiejsze do zrealizowania.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl