  • 21. Data: 2012-06-03 18:33:04
    Temat: Re: Trzy monitory do komputera?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-03 11:03, Michal wrote:
    [.....]
    > Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku
    > DP, do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne
    > złączę.
    IMO parcie jest słuszne jako że DP jest jeszcze bardziej uniwersalny
    (pomijając oczywiście obsługę zabytkowego analog VGA). Poza tym: "In
    December 2010, it was announced that several computer vendors and
    display makers including Intel, AMD, Dell, Lenovo, Samsung, and LG would
    stop using LVDS from 2013 and legacy DVI and VGA connectors from 2015,
    replacing them with DisplayPort and HDMI." Źródło:
    http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multime
    dia_Interface#Personal_computers.

    > Niestety "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i od dawna mnożą się
    > jednoslotowe potworki budżetowe DVI-I + HDMI + DSUB (na kablu lub PCB),
    > co gorsza nowe karty u ATI (poza nielicznymi konstrukcjami autorskimi
    > jak Radeon 7950 Flex od Sapphire, którego nie ma jeszcze w PL, a jak
    > będzie cena będzie słona) mają idiotyczną jak dla mnie konfigurację
    > DVI-I + HDMI + 2x miniDP. To już starsze R6850 i aktualne nVidie z serii
    > 6xx są pod tym względem sensowniej zaplanowane.
    A niektórzy to nawet takie potworki robią:
    http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/m_series/m9188pciex16/.
    8 x mini DP, za pomocą przejściówek 8 x DP lub 8 x DVI. :D

  • 22. Data: 2012-06-03 18:56:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    A jak już tak mi jakoś zeszło na Matroksa to może czymś takim się
    zainteresujesz:
    http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/m_series/m9140lppciex16/.
    Tutaj link z Allegro:
    http://allegro.pl/matrox-m9140-512mb-4xdvi-pci-expre
    ss-x16-nowy-i2370567690.html
    - koleś pisze że nowa ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. :D Cztery
    niezależne wyjścia DVI-I powinny załatwić sprawę.

  • 23. Data: 2012-06-03 21:58:20
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-03 17:22, ...:::WISKOLER:::... pisze:

    > Na karcie mam D-SUB + DVI-I + HDMI.
    > Natomiast monitory będą posiadały wejścia D-SUB oraz DVI-I.

    Czyli konieczna przejściówka HDMI->DVI-D, najlepiej od
    producenta karty i spliter DSUB albo sam spliter jeśli dwa
    (trzy) monitory mają wyświetlać ten sam obraz.

    Inne rozwiązanie: Przejściówka HDMI->DVI-D i zamiast
    splitera VGA dołożenie dodatkowej karty na PCI. Wyjdzie taniej
    niż spliter (kosztują obecnie parę złotych), nie masz straty
    jakości i jeśli będzie potrzeba, to zamiast klonowania każdy
    monitor może wyświetlać inny obraz.

    Innych możliwości na GF9800GT za bardzo nie widzę - jesteś ograniczony
    tylko dwoma aktywnymi strumieniami wyjściowymi na tej grafice.

    --
    /MB

  • 24. Data: 2012-06-03 22:31:20
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-03 18:33, JDX pisze:
    > IMO parcie jest słuszne

    Zależy dla kogo jest dobre. Dla producentów monitorów i przejściówek
    zapewne tak, dla konsumentów którzy za to zapłacą już mniej.

    > jako że DP jest jeszcze bardziej uniwersalny
    > (pomijając oczywiście obsługę zabytkowego analog VGA).

    No właśnie o to mi chodzi - do DVI-I można podłączyć praktycznie
    wszystko, no może poza starymi monitorami cyfrowymi CGA/EGA/HGC, które
    już dawno wylądowały na złomowiskach. A sprzętu z DSUB jest wbrew
    pozorom sporo i to nie tylko wiekowego. Pomijając już całkiem niedawno
    sprzedawane LDC z tylko DSUB, przez monitory CRT z odwzorowaniem kolorów
    o jakie w LCDkach do tej pory trudno przez NOWE TV LCD i plazmowe gdzie
    DSUB często przydaje się choćby wtedy gdy brakuje wejść HDMI po
    projektory z tym złączem.

> [...]
    > stop using LVDS from 2013 and legacy DVI and VGA connectors from 2015,
    > replacing them with DisplayPort and HDMI."

    Dokładnie to miałem na myśli pisząc o parciu producentów kart
    graficznych na DP - jak dla mnie zasadniczą zaletą DP jest mniejsze
    złącze -> więcej wyjść na śledziu. Ale jak się spojrzy na sprzedawane AD
    2012 monitory to nadal mało jest (i to tych droższych) z DP.
    Producenci i tak zrobią co chcą, a kolejną wymiana całego sprzętu będzie
    jak dogadają się od AD 2016 przechodzimy na Thunderbolta, a konsumenci
    "m*a w kubeł i płacić po raz kolejny" ;>

    > A niektórzy to nawet takie potworki robią:
    > http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/m_series/m9188pciex16/.
    > 8 x mini DP, za pomocą przejściówek 8 x DP lub 8 x DVI. :D

    U typowych producentów (odbiorcy nV/AMD) też zdarzają się karty z samymi
    DP x6. Poza nielicznymi przypadkami gdy potrzeba bardzo wysokich
    rozdzielczości idących w tysiące pikseli to całe Eyefinity itp. tak
    średnio mi pasuje - co innego niezależne monitory, co innego składanie
    jednego obrazu z wielu monitorów w 1 przestrzeń roboczą.
    Po prostu ramki monitora się nie przeskoczy, a rozdzielenie obrazu na
    niej (nawet przy kompensacji) jest IMHO wyjątkowo dokuczliwe. Do tego by
    to wszystko jako tako sensownie wyglądało każdy monitor musi mieć taką
    samą rozdzielczość i na dobrą sprawę wymiary fizyczne.

    --
    /MB

  • 25. Data: 2012-06-03 22:37:42
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-03 18:56, JDX pisze:
    > A jak już tak mi jakoś zeszło na Matroksa to może czymś takim się
    > zainteresujesz:
    > http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/m_series/m9140lppciex16/.

    Mam trochę innego z DMS59 i szczerze nie cierpię tych pająków. Gdzieś mi
    ten kabel "wyparował" i karta jest praktycznie bezużyteczna - nadaje się
    tylko do maszyny zdalnie zarządzanej bo nie ma co do niej podłączyć.
    Jak już mowa o kabelkach - producenci jak zwykle nigdy nie mogą się
    dogadać i na rynku równolegle funkcjonowały DMS60 i DMS59.

> [...]
    > - koleś pisze że nowa ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. :D Cztery
    > niezależne wyjścia DVI-I powinny załatwić sprawę.

    No cena jak za grafikę o tak porażającej wydajności naprawdę okazyjna ;)
    Podobny efekt można osiągnąć o wiele mniejszym kosztem za pomocą dwóch
    G450 kosztujących grosze, a wydajnośc równie zwalająca z nóg ;)

    --
    /MB

  • 26. Data: 2012-06-04 01:05:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-03 22:31, Michal wrote:
    [.....]
> [...]
    > o jakie w LCDkach do tej pory trudno przez NOWE TV LCD i plazmowe gdzie
    > DSUB często przydaje się choćby wtedy gdy brakuje wejść HDMI po
    Do całkiem niedawno sprzedawanych monitorów LCD tylko z DSUB są całkiem
    niedawno sprzedawane karty z wyjściem DSUB oraz nadal sprzedawane karty
    z wyjściem DVI-I. :-) Z kolei nowe TV w których brakuje wejść HDMI
    raczej nie są adresowane do ziutków chcących podłączać pod nie komputer.
    :-) O projektorach mam zerowe pojęcie ale ciężko mi sobie wyobrazić
    współczesny projektor z wejściem jedynie w analog VGA. Tak czy inaczej
    ten sposób (analog) podłączania się pod współczesne wyświetlacze dla
    których transmisja cyfrowa jest naturalna jest przestarzały i musi
    nadejść moment w którym należy powiedzieć "dość. Tak ja to np. jest z
    telewizją analogową która u nas ma być wyłączona gdzieś w połowie
    przyszłego roku i ludzie zmuszeni są do kupna nowego telewizora lub
    tunera DVB-T to dotychczasowego.

    > Ale jak się spojrzy na sprzedawane AD
    > 2012 monitory to nadal mało jest (i to tych droższych) z DP.
    Np. Dell chyba już od jakiegoś czasu lansuje DP i np. moje U2412M m.in.
    posiadają takowe złącze. Mnie natomiast bardziej zastanawia wpychanie do
    monitorów HDMI które zasadniczo przewidziane jest do sprzętu video (tzn.
    TV, STB, odtwarzacze).

> [...]
    > średnio mi pasuje - co innego niezależne monitory, co innego składanie
    > jednego obrazu z wielu monitorów w 1 przestrzeń roboczą.
    Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć, ale ten Matrox pozwala na
    uzyskanie 8 niezależnych pulpitów (w tym o różnych rozdzielczościach i
    ilości kolorów) ale pewnie można też mieć jeden ogromny pulpit na 8
    monitorach. Kwestia ustawień. Chociaż również i moim zdaniem np.
    przeglądarka słabo wygląda w rozdzielczości 3840x1200 gdy pośrodku są
    ramki dwóch monitorów. :D

  • 27. Data: 2012-06-04 01:05:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-03 22:37, Michal wrote:
    [.....]
    > No cena jak za grafikę o tak porażającej wydajności naprawdę okazyjna ;)
    No ale np. do wyświetlania czterech niezależnych prezentacji w
    PowerPoincie spokojnie wystarczy. Albo np. do wyświetlania na 4
    monitorach różnorakich wykresów i newsów dla grających na Foreksie. :D

    > Podobny efekt można osiągnąć o wiele mniejszym kosztem za pomocą dwóch
    > G450 kosztujących grosze, a wydajnośc równie zwalająca z nóg ;)
    Ale przecież do G450 nie da się bezpośrednio podłączyć 4 monitorów. Więc
    efekt raczej nie byłby podobny. :D

  • 28. Data: 2012-06-04 16:38:31
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Dnia Sun, 03 Jun 2012 21:58:20 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    >
    > Innych możliwości na GF9800GT za bardzo nie widzę - jesteś ograniczony
    > tylko dwoma aktywnymi strumieniami wyjściowymi na tej grafice.

    Dzięki. Teraz wiem czego się trzymać szukając sprzętu.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Jeżeli ciało A, działa na ciało B z pewną siłą, to ciało B może mu dać w
    pysk.