  • Data: 2020-03-30 12:48:01
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2020 18:08:28 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > Ten akurat jest z *otwartą komorą* spalania. Ale popytam, co mogliby mi
    > zaoferować w zamian.

    Jak miałbyś ochotę poeksperymentować, to ja mam parę pomysłów jak przerobić taki
    kocioł jak Twój na kondensacyjny. Trzeba by dołożyć jeszcze jeden wymiennik na górze
    i tackę do zbierania kondensatu. Jakoś to zaaranżować żeby ta tacka nie przeszkadzała
    gazom, a kondensat nie kapał na palnik. Już nie pracuję dla żadnej firmy produkującej
    kotły, nie jestem z nikim związany żadnymi umowami, tajemnicami itd. Musiałbyś trochę
    ten kocioł rozpatroszyć, postrzelać dużo zdjęć i przerobić Meshroomem na model 3D.

    > Natomiast dzięki za trop, firma ma w ofercie kilka modeli
    > kondensacyjnych, ale niestety cena skacze o prawie 100%. W tym momencie
    > zaczynam mieć obiekcje co do *własnego* kotła CO w mieszkaniu - jak się
    > doliczy cenę nowego kotła kondensacyjnego, to *ciepło miejskie* nie
    > wygląda już tak nieatrakcyjnie. Ale u mnie to jest technicznie
    > niewykonalne.

    Widziałem pomysły na wytwarzanie wodoru z prądu (panel PV, wiatraczek) przez
    elektrolizę wody, niskociśnieniowe przechowywanie (elektrolizery potrafią wytworzyć
    do 15 MPa bez kompresora), a potem dodawanie tego wodoru do palnika w kotle dla
    zmniejszenia zużycia gazu ziemnego. Współspalanie, modne słowo :-)