  • Data: 2011-04-04 10:29:43
    Temat: Re: Turbina sie rozpekla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w
    On 3 Kwi, 12:07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tyle to pewnie w samym Bombaju jest...

    Jestes pewny tej liczby ?

    Bo tu nie o sama liczbe chodzi, tylko o stosunek do mieszkancow.
    U nas jednak wychodzi ponad ponad 1 samochod na rodzine, co by
    znaczylo ze dziecko pewne rzeczy wie - ze sie olej zmienia, plynu
    chlodniczego pilnuje, cisnienia w oponach.
    W calych Indiach 1.2mld ludzi, w Bombaju cos 20 mln mieszkancow -
    troche duzo tych samochodow, szczegolnie ze oni chyba motorowerki
    lubia.

    Trafilem na inna dana - maja 35 mln linii telefonicznych
    stacjonarnych. Co by znaczylo ze wiekszosc widziala telefon na
    obrazku, albo w budce.
    Ale ostatnio im doszlo 700 mln komorek :-)

    >No, w takich liczbach jak ilosc wytapianej stali, wodowanych
    >statkow,
    >produkowanych samochodow?

    Ale czy to swiadczy o "kulturze technicznej spoleczenstwa" ?
    Stal mozna produkowac w wielkiej, zautomatyzowanej hucie, pod
    nadzorem zachodnich inzynierow.

    >Indie tez byly peryferyjna kolonia silnego imperium, smialo mozna
    >porownywac...

    Tylko niestety nie wiem jaki efekt tego porownania, moze byc taki
    ze sobie radzili aby utrzymac cywilizowany poziom, a moze byc tak
    ze zyja jak dwa wieki temu :-)
    Tych 700 mln komorek sugeruje ze nie jest zle - przynajmniej prad
    maja.

    Kiedys pokazywali problemy inwestorow w jakims arabskim kraju.
    Robotnik to tam w ogole nie brzmi dumnie, mozna by rzec -
    wstydliwie. Mieszkancy nie maja w zwyczaju przychodzic na jakas
    godzine, wiec zebrac ich w pracy trudno. Zegarkow czesto nie maja.
    Mlotka trzymac nie potrafia itp, itd. Ciekawe ile w tym prawdy ..
    ale w AS pracuje multum pracownikow z Indii i Pakistanu. I ponoc
    jeszcze tani sa, co mnie troche dziwi, bo przeciez trzeba im
    zafundowac samolot.

    P.S. Kultura ruchu drogowego w Wietnamie
    http://www.youtube.com/watch?v=mr5Gssaxl6g&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=lIqQKleBRoI&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4vQQ1iT5No&feature=r
    elated

    Nie mowie nie, troche inna niz nasza, ale niewatpliwie jest

    J.