  • Data: 2017-09-20 08:19:52
    Temat: Re: Twardość
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-20 o 05:23, Konrad Anikiel pisze:
    > Sprawdź jakie to jest zużycie: jeśli materiał freza/płytki się wykrusza, to znaczy
    że jest zbyt kruchy, czyli za wysoka twardość. Jeśli materiał się wyciera, to znaczy
    że materiał jest za miękki, twardość za niska. Oczywiście do tego dochodzą parametry
    obróbki (posuw, obroty, głębokość), więc możesz w jakimś tam stopniu skompensować
    mankament źle dobranego narzędzia, ale zawsze kosztem czasu.
    Zdecydowanie się wyciera. Wykruszają mi się diamentowe. Ale one nawet
    wykruszone nie rwią, zostawiają ślad, ale krawędź idealna. Zastanawia
    mnie to dlaczego nie rwią. Płytka jest po skosie to niby wyjaśnia, ale
    mam też spiralne widiowe negatywy, gdzie też ta spirala skrawa ku
    dołowi. I te jak trochę się podtępi to rwie, aż zęby bolą. :-)

    Te diamentowe, które tak dobrze sobie radzą mają zęby tak zbudowane jak
    te noże kuchenne, które się nie tępią. Z zewnątrz twarde (tu diament) a
    pod spodem miękkie (tu jakaś płytka metalowa, która jest lutowana do
    korpusu)

    Robert