  • 1. Data: 2017-09-18 22:12:51
    Temat: Twardość
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam do wyboru frezy z płytkami 1600 HV i 1900 HV.
    Jak traktować te różnice? Liniowo? To jest marne 20%.
    Różnica w cenie 10%.
    Czy to tylko marketing?

    Robert

  • 2. Data: 2017-09-19 14:58:14
    Temat: Re: Twardość
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 września 2017 05:12:51 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Mam do wyboru frezy z płytkami 1600 HV i 1900 HV.
    > Jak traktować te różnice? Liniowo? To jest marne 20%.
    > Różnica w cenie 10%.
    > Czy to tylko marketing?

    Ale co marketing? Że ktoś Ci wmówił że im więcej tych Vickersów tym lepiej, a Ty nie
    dopytałeś na co lepiej? To wtedy nie jest marketing tylko taka gadka, jedna pani
    drugiej pani.

  • 3. Data: 2017-09-19 15:35:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 14:58, Konrad Anikiel pisze:

    > Ale co marketing? Że ktoś Ci wmówił że im więcej tych Vickersów tym lepiej, a Ty
    nie dopytałeś na co lepiej? To wtedy nie jest marketing tylko taka gadka, jedna pani
    drugiej pani.

    Nikt nic nie wmawiał, wręcz przeciwnie. Mają w ofercie dwa rodzaje
    frezów. Różnią się tylko kolorem nawet opis niczego nie różnicuje. To
    zapytałem. Odpowiedzieli, to co napisałem. I się zastanawiam czy będzie
    różnica w trwałości.
    Dlatego pytam mądrzejszych czy różnica 20% w twardości przekłada się tak
    samo na trwałość.
    Skala HV https://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_twardości_Vicker
    sa

    Tu rzeczone frezy.

    https://www.globus-wapienica.eu/podzial_ze_wzgledu_n
    a_narzedzia.25.17.frezy_dia_nest_top_33_eco.200.html

    https://www.globus-wapienica.eu/podzial_ze_wzgledu_n
    a_narzedzia.25.17.frezy_proste_dwuplytkowe_cnc_premi
    um_z_lozyskiem_dolnym.173.html

    Robert

  • 4. Data: 2017-09-19 16:50:41
    Od: 4...@g...com

    Przy drewnie wiekszego znaczenia nie bedzie miala twardosc. Kupowal bym z tego
    twardszego jesli to ma byc do produkcji wielkoseryjnej.

  • 5. Data: 2017-09-19 17:08:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 16:50, 4...@g...com pisze:
    > Przy drewnie wiekszego znaczenia nie bedzie miala twardosc. Kupowal bym z tego
    twardszego jesli to ma byc do produkcji wielkoseryjnej.

    Z drewnem nie mam problemu. Problem jest z płytą wiórowa melaminowaną
    lub MDF-em melaminowanym. Frezując frez idzie cały czas na tej samej
    wysokości i ta najtwardsza warstwa (melamina) szczerbi frez. I zaczyna
    szczępić krawędź.
    Można frezować po rampie spiralnej, gzie frez zagłębia się podczas
    frezowania, ale to 2x dłużej.

    Robert

  • 6. Data: 2017-09-19 17:25:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >lub MDF-em melaminowanym. Frezując frez idzie cały czas na tej samej
    >wysokości i ta najtwardsza warstwa (melamina) szczerbi frez. I

    Hm, melamina nie jest chyba taka twarda ... ale moze trzeba frez do
    melaminy ?

    >Można frezować po rampie spiralnej, gdzie frez zagłębia się podczas
    >frezowania, ale to 2x dłużej.

    Hm, to chyba nie powinno trwac dluzej - tylko jeden dodatkowy posuw i
    to wolny - moze cos nie tak z kontrolerem ?

    J.

  • 7. Data: 2017-09-19 18:06:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 17:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, melamina nie jest chyba taka twarda ... ale moze trzeba frez do
    > melaminy ?
    Nie wiem co to za melamina, ale to pewnie nie ta sama co do mleka
    dodawali. :-)

    Są diamentowe frezy, używam, ale mają taką geometrię, że minimalna
    głębokość jest dla mnie za duża. A problem mam podczas frezowania rowków
    pod profile LED, a niektóre nie kryją krawędzi.

    > Hm, to chyba nie powinno trwac dluzej - tylko jeden dodatkowy posuw i to
    > wolny - moze cos nie tak z kontrolerem ?

    No jeden dodatkowy, czyli jedno dodatkowy okrążenie. Było jedno będą
    dwa, czyli 2 x dłużej.

    Robert

  • 8. Data: 2017-09-19 18:59:57
    Od: 4...@g...com

    a to wielkoseryjna produkcja ze czas taki wazny? Jak jednostkowa i jest mus to dwa
    razy frezujesz, taka karma.

  • 9. Data: 2017-09-19 19:26:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 18:59, 4...@g...com pisze:
    > a to wielkoseryjna produkcja ze czas taki wazny? Jak jednostkowa i jest mus to dwa
    razy frezujesz, taka karma.

    Nieeeee... rzemiosło. Tak pytam bardziej z ciekawości. Bo nikt nie
    podaje z czego robi te frezy. Jak nie sprawdzisz to nie wiesz.

    Mam frezy, które mają tą widię o rząd wielkości lepszą. Firma istnieje
    (Freud) ale te frezy stare, kupione z maszyną. Leżały nieużywane, bo
    mocowanie calowe. Dałem do ostrzenie dają się zacisnąć w tulejce 13
    (frez ma mocowanie 12,7?) i po chyba 100 mb jadąc palcem po ostrzu nic
    nie czuję. Inne firmy po kilku metrach już czuć, że coś wytarte.

    Robert

  • 10. Data: 2017-09-19 19:29:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-09-19 o 17:25, J.F. pisze:
    [...]
    >Nie wiem co to za melamina, ale to pewnie nie ta sama co do mleka
    >dodawali. :-)

    Moze i ta sama, tylko w plycie to ona jako zywica ...

    >No jeden dodatkowy, czyli jedno dodatkowy okrążenie. Było jedno będą
    >dwa, czyli 2 x dłużej.

    Zaraz - jesli dobrze rozumiem, to frez jest dlugi, a plyta raczej
    cienka.
    I jesli frez wzgledem plyty bedzie sie poruszal wzdluz osi, to bedzie
    szczerbil sie rownomiernie.

    I trzeba plyte objechac dookola ?

    To tak mi sie wydaje, ze jedno okrazenie wystarczy, tylko wprowadzic
    dodatkowy ruch.
    Wspolrzedna Z na rogach zmienic, albo niech zygzakiem leci .

    J.

    Robert