  • Data: 2017-07-21 20:31:22
    Temat: Re: Twizy again
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Fri, 21 Jul 2017 11:47:37 +0200, J.F.

    >Tylko jeśli patrzysz przez pryzmat sprawności -- a nie o to chodzi.

    Ze sprawnoscia sie wiaze ilosc zuzytego wegla, a wiec i ilosc
    zanieczyszczen.

    >Masz spojrzeć przez pryzmat zdrowia ludzi. Sprawdź emisję elektrowni
    >przy
    >tej sprawności vs emisję przez samochody spalinowe czy jeszcze
    >gorzej,
    >śmierdziuchy domowe.

    No coz, dawniej elektrownia byla zdrowa, bo miala wysoki komin. Pyl
    spadal np na Niemcow, a na nas niemiecki :-P
    Potem dodali jakies filtry ... wiec popiol na halde ... a halde wiatr
    rozwiewa ?

    Ale silniki spalinowe tez coraz czystsze.

    >Nadal nei na temat, bo ja pisząc korzystne nie odnosiłęm się do
    >sprawności,
    >tylko do wpływu tego spalania na LUDZI. Ludzi, którzy się trują, i
    >których
    >się potem leczy z pieniędzy społecznych.

    Jakos zyjemy, a przezylismy i benzyniaki plujace olowiem, i diesle
    plujace sadza ...

    >W świetle tego lepiej dać dotacje
    >na czyste źródła, niż ludzi leczyć i dotować koncerny farmaceutyczne
    >jeszcze pompować kasę w koncerny paliwowe.

    No, cos by moze w tym bylo - tylko czy elektrownia weglowa to czyste
    zrodlo ?

    A w fabryce lopat do wiatrakow jak smierdzi ... zywica syntetyczna :-)

    >Nie mam niestety swoich posłów.

    Daj znac wszystkim z twojego okregu :-)

    P.S. ekologia po amerykansku - podatek na rowery
    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/stan-oregon-wprowadza-podatek-od-rower%c3%b3
    w-otworzy%c5%82-puszk%c4%99-pandory/ar-AAovKne

    J.