    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tworzenie panoram w pionowym kadrowaniu
    Date: Tue, 26 Aug 2014 18:55:38 +0200

    W dniu 2014-08-26 11:13, Marek pisze:

> [...]
    > przy zwalnianiu blokady trochę wysunęła się - więc korekta. Potem
    > wychodzi na to, że drugą nogę też trzeba regulować. Sytuację ratuje
    > trochę gdy gumki na końcu nóg statywu są wykręcane. Wtedy zyskujemy
    > 1-1.5cm na takie doprecyzowanie.
    >
    > Mam głowicę kulową z funkcją panoram. Wypoziomowanie górnej platformy,
    > niezależnie jak krzywo stoi statyw, zajmuje mi ze 4 sekundy. Zwalniam
    > blokadę, poziomuję patrząc na bąbelek, zaciskam. Półkula poziomująca to
    > w zasadzie taka głowica kulowa.
    >
    > Jakim cudem pierwsze rozwiązanie zajmuje Ci mniej czasu?

    "prościej i szybciej" z naciskiem na prościej, a powinno być "lżej" :D

    > Świetne miejsce. Zazdroszczę ;-)
    > Pisałeś, że zdjęcia robisz obiektywem 8mm. To już rybie oko, tak? Jak to
    > składasz w panoramę? Zniekształcenia beczkowate są tak ogromne, że nie
    > da się dopasować dwóch kadrów (chyba).

    Panoramy się robi rybim okiem. Robienie ich zwykłym obiektywem albo tele
    to już praktycznie robienie nie panoram sferycznych, ale gigapanoram (i
    już niekoniecznie pełnej sfery).

    Złożenie nie jest problematyczne - pod warunkiem, że obracasz obiektyw
    względem dokładnie ustalonego punktu nodalnego - niemniej to podstawy
    podstaw przy fotografii sferycznej.

    generalnie z dużymi przestrzeniami jest łatwiej:
    http://www.babicz.art.pl/panoramy-sferyczne-tatry

    trochę trudniej z pomieszczeniami (szczególnie ciasnymi), ale też się
    da: http://www.pokojemartynka.pl/wirtualna-wycieczka2

    Używam softu AutoPanoGiga i AutoPanoTour. Niemniej podstawa to
    ustawienie punktu nodalnego, bo jak masz poprawne fotki, to już z nimi
    zrobisz czymkolwiek.

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting: