eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTypowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu? › Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Date: Mon, 18 Jun 2018 17:03:05 -0000 (UTC)

    Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote:

    > O, tutaj bardzo dobry pomysł. Jak wygląda sprawa z dopasowaniem
    > impedancji na szynach danych , adresowych ? Dopasowanie ścieżek jest ?
    > Jeśli brak to pojawiają się przepięcia które stresują diody
    > zabezpieczające i po czasie T umierają.
    >
    > Tutaj pomocny byłby stackup i projekt PCB - gerbery wystarczą.

    Linie danych i adresowe prowadzone sa tak aby miały w miarę jednakową
    długość.
    Przepięć nie widzę zbyt dużych, sygnał ucieka czasem 180-220mV poniżej
    poziomu masy jak patrzę na pinach najdalej umiejscowionej kostki flash...
    Za chwilę wyślę fotki.
    Czy takie poziomy przepięć już mogą być niebezpieczne?

    Natomiast oglądając górną połówkę szyny danych zauważyłem spore kolizje na
    bitach D16..D31.
    Okazuje się, że procesor został błędnie skonfigurowany na 16-bitowy tryb
    dostępu do pamięci flash, tymczasem są tam dwie kostki, spięte równolegle
    do linii adresowych mające wspólne CE, OE i WE: jedna obsługuje dolną
    połówkę danych, druga górną.

    Niezaprogramowany "górny" scalak z kimś się tam mocuje na liniach danych,
    próbując forsować swoje ffy, tylko z czym? 32-bitowa kostka SDRAM jest
    przecież nieaktywna gdy procek dostaje się do statycznego flash... Czyżby
    CPU spinał razem D0 z D16 D1 z D17 i tak dalej, obsługując tryb dostępu
    32-bit do 16-bit pamięci? Ktoś wie może jak to działa?