eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUS Army › Re: US Army.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: US Army.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o...@l...harvard.local>
    <p04cn0$33b$1@node1.news.atman.pl> <p04jgp$jde$1@gioia.aioe.org>
    <tbt7hovl4jqp.iach7ar7o88e$.dlg@40tude.net>
    <p063sm$n03$1@node1.news.atman.pl>
    <k1ixt5vw4ean$.1wqhmusufsm2z.dlg@40tude.net>
    <p08f8t$hj$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p09okg$utp$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 7 Dec 2017 00:02:54 +0100
    Message-ID: <1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
    Lines: 80
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
    X-Trace: 1512601539 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15195 89.78.98.73:8661
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620306
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):

    > W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
    >>>>>
    >>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
    t/
    >>>>
    >>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
    y_Tactical_Truck
    >>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
    >>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
    >>>> locks.
    >>>>
    >>>
    >>> Znalazłem film z wnętrza:
    >>>
    >>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
    >>>
    >>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
    >>> międzymostowe.
    >>
    >> Może tak być.
    >>
    >> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
    >> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
    >> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
    >>
    >> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
    >> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
    >> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
    >> nie jest to może niemożliwe).
    >> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
    >> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
    >>
    >> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
    >> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
    >> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
    >>
    >> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
    >> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
    >> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
    >> stronie i nie widać).
    >>
    >
    > Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
    > nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
    > producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
    > IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
    > wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

    Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:

    - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
    pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
    debiloodporne)

    - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
    sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
    wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
    powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
    się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
    też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
    ukręcił na asfalcie i był dym)

    - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
    osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
    również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
    czwartej

    Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
    No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
    zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
    przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
    silniejsze ;)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: